مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، بر لزوم اتخاذ تصمیم از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای این که بیماری " ای بی" در گروه بیماری‌های خاص قرار گیرد، تاکید کرد.

دیدار وزیر با بیماران ای بی

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر سيد حسن هاشمی، ضمن عيادت و ديدار با تعدادي از بيماران اي بي ( پروانه‌اي) و خانواده‌هاي آن‌ها گفت: وزارت بهداشت می‌تواند با محوریت خانه (ای بی) براي تامین دارو و پانسمان‌های اين بيماران، اقدام کند.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری دولت‌ها و حکومت‌ها برای کمک به این بیماران، افزود: لازم است مسئولان و مردم از این بیماری و درد و رنج آن مطلع شوند، تا بتوانند به این بیماران، کمک کنند.

دکترهاشمی افزود: باید کاری کرد که درد و ناراحتی و گرفتاری‌های این بیماران و خانواده‌های‌شان کاهش یابد و از آنها حمایت شود.

دکتر هاشمی با بيان اينكه حضور مسئولان در کنار بیماران "ای بی " نشان از حمایت آنها از این بیماران دارد گفت:  دانشگاه‌‌هاي علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هماهنگ باشند تا مشکلات دندانپزشکی ، تغذیه، گوارش بیماران ( ای بی) حل شود.

وی همچنین از دانشگاه‌های علوم پزشکی خواست که امکان انجام آزمایش‌هاي قبل از ازدواج به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های ژنتیکی و بویژه، ای بی را مورد توجه قرار دهند.

دکتر هاشمی همچنین در مورد مشکلات مربوط به چشم این بیماران نیز گفت: یک تیم پزشکی چند نفره را برای بررسی وضعیت چشم آنان مامور می‌کنیم تا مشکلات چشمی نیز مرتفع شود .

بنابراین گزارش، از مهمترین خواسته‌های خانواده‌های بیماران ای بی، پیگیری برای ثبت این بیماری به عنوان بیماری خاص و همچنین ارجاع آنها به مراکز مخصوص بیماران ای بی است.

کد خبر 330367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha