سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: امشب شبی است که فرشتگان به اذن خداوند متعال از آسمان به زمین نازل می‌شوند و درهای توبه‌ی بندگان و رحمت بیکران الهی باز است و تقدیر یکساله‌ی انسان در این شب رقم می‌خورد.

آئین عزاداری نخستین شهید محراب عشق امشب باحضور صدهاتن از عاشقان و عزاداران حضرت علی(ع) در مساجد و حسینیه شهر تهران برگزار می‌شود و عاشقان ولایت واهل بیت عصمت(ع) سه‌شنبه شب ضمن سوگواری شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی‌بن‌ابیطالب(ع)،مراسم پرفیض دومین شب از لیالی قدر ماه رمضان را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا، تهران یکپارچه غرق در غم و اندوه است و مردان و زنان مومن در قالب هیاتهای سینه‌زنی و با چشمانی اشکبار و دل‌هایی شکسته شب را تا به سحر به دعا و نیایش گذراندند.

دراین مراسم معنوی علاوه برمداحی و مرثیه‌خوانی مومنان و عاشقان حضرت علی(ع) تا سحر عزاداری کردند.

مومنان مکتب توحید با دعا و توبه به درگاه خداوند رحمان و با توسل به خاندان عصمت و طهارت (ع) وبر سر گرفتن قرآن از خدای خود طلب عفو و هدایت کردند.

دوستداران اهل بیت (ع) در مصلی تهران با حضوری پرشورو معنوی در غم بزرگ عدالت گستر تاریخ گریستند و دومین شب از لیله‌القدر را گرامی داشتند.

اقشار مختلف مردم تهران امشب نیز تا سحر در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ، حرم‌مطهر امام‌راحل،اماکن زیارتی بیدار می‌ماندند و باقرائت قرآن،دعای جوشن کبیر،قرآن برسرگرفتن و همچنین مرثیه‌سرایی به‌مناسبت شهادت‌امام‌علی(ع) جلوه‌های ویژه معنوی و روحانی رابه‌نمایش خواهند گذاشت.

در روایت‌های اسلامی آمده است : شب قدر مقام و مرتبه‌ای بالاتر و برتر از هزارماه دارد.

در حدیثی از پیامبر اعظم (ص) نیز درخصوص شب زنده‌داری شب‌های قدر نقل شده‌است:"کسی که شب قدر را شب زنده‌داری کند تا شب قدر آینده عذاب دوزخ از او دور می‌شود".

در شب قدر فرشتگان به اذن خداوند متعال از آسمان به زمین نازل می‌شوند و درهای توبه‌ی بندگان و رحمت بیکران الهی باز است و تقدیر یکساله‌ی انسان در این شب رقم می‌خورد.

درچنین شبی، فرشتگان بر مجالس دعا و نیایش مومنان سر می‌زنند و بر دعا و التماس و تضرع قلبی شب زنده‌داران آمین می‌فرستند، به‌خدمت امام زمان(عج) مشرف می‌شوند و آنچه را که برای هر انسان مقدر است عرضه می‌دارند.

دریغ که این فرصت بگذرد و کاری نکنیم و این سخن معروف را که از تو حرکت و همت و از خدا توفیق و برکت ، به‌بوته فراموشی بسپاریم.

‪۲۱‬رمضان سال .‪ ۴‬هجری - قمری حضرت علی (ع) نخستین امام مسلمانان و شیعیان جهان، آن مظهر عدالت و رافت به شهادت رسید.

حضرت علی(ع) پسر عم و داماد حضرت محمد(ص)پیامبر اسلام براثر ضربت شمشیر زهرآلود ابن‌ملجم‌مرادی،از خوارج متعصب به‌شدت مجروح شد و سرانجام درچنین روزی به شهادت رسید و مسلمانان را در سوگ خویش فرو برد.

حضرت علی (ع) در همه مقاطع مخاطره‌آمیز تاریخ صدر اسلام در کنار حضرت محمد (ص) حضور داشت.

امام علی(ع) بعد از جنگ نهروان مصمم شد معاویه را سرکوب کند و مشغول تهیه مقدمات نبرد بود که هنگام سحر به دست ابن ملجم مرادی در مسجد کوفه به شهادت رسید.

 

کد خبر 33032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز