یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان از آغاز شناسایی سایت‌های همسریابی غیرمجاز در کشور خبر داد و گفت: برخی افراد با هدف تغییر در وضعیت مالی خود اقدام به راه‌اندازی این سایت‌ها کرده‌اند که به‌زودی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سامانه همسریابی

 

اين در حالي است كه مرداد‌ماه سال گذشته سخنگوي نيروي انتظامي از برخورد با 700سايت غيرمجاز در اين زمينه خبر داده بود. هرچند سعيد منتظرالمهدي، سخنگوي ناجا تاكيد كرده است هم‌اكنون به‌جز سايت همسان‌گزيني كه تحت نظر مؤسسه تبيان و سازمان تبليغات اسلامي فعاليت مي‌كند، هيچ سايت همسريابي مجازي در كشور وجود ندارد، اما انگار فعاليت اين سايت‌ها آنقدر گسترده هست كه حالا مديركل ازدواج وزارت ورزش و جوانان از باز شدن پاي قوه قضاييه به اين پرونده خبر داده و به خبرگزاري فارس گفته است: «متأسفانه به‌دليل اينكه نظارتي روي اين موضوع وجود ندارد و برخي افراد با هدف تغيير در وضعيت مالي خود اقدام به راه‌اندازي اين سايت‌ها كرده‌اند و حتي شاهد راه‌اندازي كانال‌ها و صفحاتي در اينستاگرام و شبكه‌هاي اجتماعي هستيم، بدون اينكه افراد تخصص و مجوزهاي لازم را داشته باشند. اين سايت‌ها از نظر اقتصادي هزينه‌هاي گزافي را به مردم تحميل مي‌كنند و در عين حال مشاوره‌هاي بسيار غلطي انجام مي‌دهند.» اشاره ناصر صبحي به درآمد‌هاي هنگفت از اين موضوع، را مدتي قبل روح‌الله مومن‌نسب كارشناس فضاي مجازي هم گفته و تاكيد كرده بود: درآمد گردانندگان يك سايت دوست‌يابي از محل خريد و فروش اطلاعات اشخاص، روزانه بالغ بر ۱۲ميليون تومان است.

  • تنها سايت رسمي همسريابي

براساس اعلام نيروي انتظامي سايت همسان‌گزيني به نشاني hamsan.tebyan.net تنها سايت قانوني براي فعاليت در اين حوزه است. در اين سايت و در گام اول نرم‌افزاري با عنوان «همسان‌گزيني» در اختيار واسطه‌هاي ازدواج قرار مي‌دهد تا اطلاعات مراجعين خود را در اين نرم‌افزار ثبت و نگهداري كنند كه باعث دسترسي آسان، هدفمند و سريع به اطلاعات متقاضيان ازدواج مورد نظرشان مي‌شود. اين اطلاعات فقط نزد واسطه‌ها در كمال امنيت در رايانه آنها ثبت مي‌شود. وي‍ژگي مهم اين سايت وجود نظارت بر آن است و پس از آشنايي دختر و پسر درصورت ازدواج، آموزش‌هاي پس از ازدواج نيز ارائه مي‌شود. شرايط و راهنماي استفاده از خدمات در صفحه اول اين سايت در دسترس است.

کد خبر 330011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha