مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸
۰ نفر

نخستین نمایشگاه عکس «چهارفصل فنلاند» در ایستگاه متروی تجریش افتتاح شد.

ایستگاه مترو نمایشگاه عکس

اين نمايشگاه تا ۱۵ ارديبهشت هر روز از ساعت ۵:۳۰ صبح تا ۲۲:۳۰ ميزبان مردم است و مسافران مترو مي‌توانند با حضور در اين نمايشگاه واقع در ايستگاه تجريش شاهد مناظر بديع و زيبايي از طبيعت كشور فنلاند باشند. محسن نايبي، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه توسط سفارت فنلاند در ايران و با همكاري معاونت فرهنگي شركت بهره‌برداري متروي تهران برپا شده، گفت: سفير فنلاند با تمام امكاناتي كه در اختيار دارد يكي از مسافران دائمي متروي تهران است. ‌

  1. زيبايي خيره‌كننده ايستگاه‌هاي متروي تهران

هري كمراينن، سفير كشور فنلاند در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، متروي تهران را يك گالري بسيار زيباي هنري دانست و با توجه به علاقه مشترك شهروندان 2كشور به طبيعت گفت: خوشحالم كه توانستيم نمايشگاه «طبيعت چهارفصل فنلاند» را در متروي تهران به نمايش بگذاريم. وي افزود: ايران و فنلاند از نظر جغرافيايي از هم دور هستند اما مشتركات زيادي دارند و يكي از آنها علاقه‌مندي به طبيعت است.

فنلاندي‌ها، همانند ايراني‌ها دوست دارند اوقات فراغت خود را در كنار رودخانه‌ها و كوه‌ها سپري كنند. وي با اشاره به اينكه در تهران مي‌توان با مترو به مناطق طبيعي و گردشگري شهر دسترسي پيدا كرد، گفت: شما در تهران با استفاده از مترو مي‌توانيد به‌راحتي به كوه‌هاي شمال شهر دسترسي داشته باشيد. اين يك مزيت بسيار دوست‌داشتني براي شهروندان است چرا كه نيازي نيست كه صدها كيلومتر سفر كنند تا به كوهستان برسند.

در فنلاند بايد صدها كيلومتر سفر كنيم تا به كوه برسيم. سفير فنلاند افزود: ايده برپايي نمايشگاه چهارفصل كشور فنلاند فكر جديدي نيست. 3سال پيش كه وارد تهران شدم متوجه شدم مترو فقط يك وسيله حمل‌ونقل نيست بلكه از فضاي آن براي كارهاي فرهنگي هم استفاده مي‌شود، از همان روز دلم مي‌خواست كه زيبايي كشور خود را در يك گالري نشان دهم و با همكاري دوستان توانستيم اين فكر را امروز عملي كنيم.‌ سفير فنلاند كه روزانه از متروي تهران استفاده مي‌كند در پاسخ به اينكه كدام ايستگاه مترو زيباتر است، گفت: زيبايي وجه اشتراك تمامي ايستگاه‌هاي متروست. به‌طور كل شبكه متروي تهران امن، تميز و بسيار اقتصادي است و مردم متروي تهران بهترين هستند.

کد خبر 330000

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha