کارگر شهرداری که چندی قبل کیفی پراز پول و طلا به ارزش یک میلیارد تومان را پیدا کرده و به صاحبش برگردانده بود، این بار دلارهای گمشده‌ای را به صاحبش رساند. گفت‌وگوی همشهری با او که رسول نوری نام دارد را بخوانید.

 رسول نوری
  • چند ساله‌اي و از چه زماني در شهرداري كار مي‌كنيد؟

39سال دارم و 10سال است كه كارگر فضاي سبز شهرداري كوهسار هستم. تحصيلاتم سوم‌ردي است و 2پسر 10و 14ساله دارم.

  • درباره ماجراي پيدا كردن كيف پر از پول بگو.

من تا به حال 2مرتبه پول و طلا و دلار پيدا كرده‌ام. دفعه اول 2سال قبل بود. آن روز داشتم چمن مي‌زدم كه در كنار يكي از نيمكت‌ها كيفي پيدا كردم كه داخلش حدود 2كيلو طلا و مقدار زيادي دلار و چك به ارزش يك ميليارد تومان بود. يك گوشي هم بود. با گوشي صاحب كيف را پيدا كرديم و كيف را به او تحويل داديم. آن روز همه پول‌ها را جلويم گذاشت و گفت هر چقدر كه مي‌خواهي بردار. گفتم نه.

  • كيف دوم را چطور پيدا كردي؟

همراه همكارانم مي‌خواستيم برويم قم براي زيارت. همين كه روي صندلي اتوبوس نشستم ديدم زير صندلي يك كيف است. داخلش مقداري دلار بود. درش را بستم و به هيچ‌كس چيزي نگفتم. از قم كه برگشتيم با همسرم جست‌وجو كرديم و بعد از يك‌ماه صاحب كيف را پيدا كرديم و آن را پس داديم. مي‌خواست مژدگاني بدهد اما از او هم نگرفتم.

  • چرا كيف‌هاي پر از پول سر راه شما قرار مي‌گيرد؟

نمي‌دانم ولي من نان حلال خورده‌ام. روزي‌ام را از خدا مي‌خواهم، نه از بنده خدا. اين پول‌ها هم مال مردم است و بايد صاحبش را پيدا كرد.

  • چقدر حقوق مي‌گيري و چقدر كرايه خانه مي‌دهي؟

بين يك تا يك و نيم ميليون تومان درآمد دارم و در خانه پدري‌ام زندگي مي‌كنم و خوشبختانه كرايه خانه نمي‌دهم.

  • اگر اين همه پول و طلا براي خودت بود با آنها چه كار مي‌كردي؟

تا به حال فكرش را نكرده‌ام. اما به‌نظرم اول به افراد مستحق كمك مي‌كردم. بعد براي خودم خانه مي‌خريدم. آرزو دارم خودم و خانواده‌ام عاقبت بخير شويم.

  • در زندگي‌‌ات چه كارهاي خير ديگري انجام داده‌اي؟

حدود يك‌ماه در كربلا بودم و وظيفه‌ام جابجايي جانبازان قطع نخاع بود. من اين كار را با عشق انجام مي‌دادم. كار ديگر اينكه تا به حال توانسته‌ام براي آزادي 3زنداني وساطت كنم. كار ديگر هم اينكه مدتي قبل دخترخاله پدرم كه از 30سال قبل گم شده بود را پرسان پرسان پيدا و خانواده‌اش را خوشحال كردم.

کد خبر 329853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha