مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت بهداشت چین، گزارش داد که ۱۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور به بیماری دیابت، مبتلا هستند.

چاقی و دیابت

به گزارش ايرنا، اين گزارش كه به مناسبت روز جهاني بهداشت منتشر شده حاكي است كه چنانچه رژيم غذايي مردم چين بويژه كودكان و نوجوانان تصحيح نشود، شمار مبتلايان به بيماري قند در اين كشور در سالهاي آينده به شكل سرسام آوري بالا خواهد رفت.

مجله ديابت

بر اساس آمار رسمي اكنون در چين 110 ميليون نفر به مرض قند مبتلا هستند و در سالهاي آينده با توجه به تحولات اجتماعي و روشهاي نادرست مصرف مواد غذايي در اين كشور بر شمار آنها افزوده خواهد شد.

امروزه شمار زيادي از كودكان و نوجوانان در چين علاقمند به استفاده از غذاهاي آماده و فوري (فست فودها) هستند و بر اساس گزارش سازمان بهداشت اين كشور، اين موضوع در حال تبديل به مشكلي بزرگ براي خانواده‌ها شده است.

اين در حالي است كه اكثر جوانان و كودكان در چين رغبت زيادي به ورزش نشان نمي‌دهند و چاقي نيز بتدريج به بيماري مزمن در ميان آنها تبديل شده است كه مي‌تواند به مرض قند بينجامد.

مجله چاقي

سازمان بهداشت جهاني به مناسبت روز جهاني بهداشت، خواستار ورزش بيشتر كودكان و نوجوانان و تغيير رژيم غذايي آنان شد.
دبيركل سازمان ملل متحد نيز در پيامي با بيان اينكه بيماري ديابت (قند بالاي خون) سالانه 1.5 ميليون نفر را به كام مرگ مي‌كشد، از جامعه جهاني خواست تلاش‌هاي خود را براي مقابله با اين بيماري افزايش دهند.

گزارش نهادهاي بهداشتي چين حاكيست كه اگر وضعيت كنوني تغيير نكند، شمار مبتلايان به مرض قند در پرجمعيت‌ترين كشور جهان به 150 ميليون نفر در سال 2040 ميلادي خواهد رسيد.

آمار اداره بهداشت چين نشان مي‌دهد كه در سال 1980 ميلادي كمتر از 5 درصد مردان در چين ديابت داشتند اما اكنون اين رقم به 10 درصد افزايش يافته است.

بيماري قند در صورتي كه درمان نشود مي‌تواند منجر به بيماري قلبي و از كار افتادن كليه و نابينايي شود.

اين در حالي است كه پزشكان بر اين باورند فعاليت‌هاي فيزيكي مردم چين كاهش يافته و علاوه بر نامناسب بودن رژيم غذايي، سبك زندگي آنان نيز متحول شده است.

آمار سازمان بهداشت جهاني حكايت از آن دارد كه 80 درصد از نوجوانان 11 تا 17 سال در چين فعاليت فيزيكي كافي ندارند و بعضا چاق هستند.

بر همين اساس شمار كودكان زير پنج سال كه بيش از حد چاق هستند در چين به شش ميليون نفر مي‌رسند و نرخ چاقي در جوانان بالاي 20 سال از سال 1980 تاكنون 200 درصد بيشتر شده است.

شعار امسال روز جهاني بهداشت ديابت نامگذاري شده و بر اساس گزارش اين سازمان، شمار مبتلايان به ديابت 422 ميليون نفر در جهان تخمين زده شده است.

در گزارش سازمان جهاني بهداشت آمده است كه موارد ابتلا به ديابت با چهار برابر افزايش، از 108 ميليون نفر در سال 1980 به 422 ميليون در سال 2014 رسيده كه معادل 8.5 درصد از افراد بزرگسال در جهان است.

حفظ وزن طبيعي بدن، فعاليت بدني و تغذيه سالم مي‌تواند از ابتلا به ديابت جلوگيري كند.

کد خبر 329808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha