دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: جودی دنچ بانوی سینما و تئاتر بریتانیا با دریافت هشتمین جایزه اولیه، رکورد جدیدی در این جوایز تئاتری به جای گذاشت.

جودی دنچ

به گزارش مهر به نقل از گاردین، بازیگر ۸۱ ساله بریتانیایی با دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن، به عنوان بزرگترین بازیگر همه دوران بر صحنه نمایش بریتانیا شناخته شد.

این بازیگر محبوب و تحسین شده که از سابقه کاری ۶۰ ساله برخوردار است، از موفق‌ترین بازیگران آثار شکسپیری محسوب می‌شود. او هشتمین جایزه اولیویه خود را دیشب در مراسمی که در رویال اپرا هاوس لندن برگزار شد، دریافت کرد.

بانو جودی دنچ ۸۱ ساله برای ارایه نقش پائولینا در «قصه زمستانی» شکسپیر که در کنار کنت برانا در تئاتر کاریک اجرا کرده، این جایزه را دریافت کرد. او سال ۱۹۷۷ برای بازی در «مکبث»، سال ۱۹۸۰ برای بازی در «جونو و پیکاک»، سال ۱۹۸۳ برای بازی در «مجموع دروغ‌ها» ، سال ۱۹۸۷ برای بازی در «آنتونی و کلئوپاترا»، سال ۱۹۹۵ برای «یک شب کوچولوی موسیقی»، سال ۱۹۹۶ برای «جهنم مطلق» و یک جایزه ویژه در سال ۲۰۰۴، این جوایز را در کارنامه دارد.

نمایش موزیکال «جیپسی» نمایشی که در تئاتر وست اند روی صحنه رفته بود موفق‌ترین اثر دیشب بود و بیشترین تعداد جوایز برای یک اثر منفرد را به خود اختصاص داد. این نمایش جایزه بهترین بازیگر زن یک اثر موزیکال و بهترین بازآفرینی یک موزیکال، بهترین نورپردازی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک موزیکال را از آن خود کرد.

در عین حال نیکول کیدمن، بندیکت کامبربچ، ادرین لست و مارک ریلنس بازیگران بزرگی بودند که سهمی از جوایز نداشتند.

در این مراسم دنیس گوگ برای بازی در نمایش «مردم، مکان‌ها و اشیا» به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن برگزیده شد. جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به کنت کرانهام رسید. او برای بازی در نقش مردی که با آلزایمر مبارزه می‌کند در نمایشی به نام «پدر» ساخته فلورین زلر این جایزه را برد.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل نیز به مارک گاتیس برای بازی در نمایشی از پاتریک ماربر رسید که با عنوان «سه روز ملی در کشور» روی صحنه رفت.

کد خبر 329467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha