همشهری آنلاین: مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت:‌ عدم توسعه توان موشکی به معنای عدم توسعه توان بازداندگی است.

جوانی

سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌و‌گو با تسنیم، با بیان این مطلب که قدرت مذاکره بدون داشتن قدرت و بنیه دفاعی اساسا فاقد کارایی است، اظهار داشت: تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه روزگار هم نیازمند موشک و هم مذاکره است از یک مبنای عقلانی، قرآنی و تجربی است.

وی افزود: اگر ما به تاریخ نگاه کنیم، می‌بینیم که همواره کشورهای قوی و برخوردار از یک توان نظامی حق و حقوق کشورهای ضعیف را پایمال کرده‌اند، ملت‌ها اگر از حقوق خودشان می‌خواستند دفاع کنند باید به سمت توانمند شدن می‌رفتند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه با بیان اینکه تامین امنیت نیازمند یک قدرت دفاعی است، تصریح کرد: آموزه‌های قرآنی هم می‌گوید که باید توان دفاعی خود را افزایش داد، ما در قرآن داریم که می‌فرماید « وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْكُمْ وَأَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ ». بر این اساس باید خود را در برابر دشمنان تجهیز کنیم آن هم دشمنانی که در ادبیات و گفتارشان ابایی از تهدید ایران ندارند.

سردار جوانی ادامه داد: ما هم معتقدیم که باید مسائل را با گفت‌و‌گو و مذاکره حل کنیم اما وقتی طرف مقابل ببیند که ما پشتوانه‌ای برای مذاکره نداریم آنها گفت‌گو نخواهند کرد، لذا ارتقا توان دفاعی همان پشتوانه مذاکره هست و اینکه به سمت تولید و ارتقا توان دفاعی خود برویم معنایش رفتن به سمت جنگ و درگیری نیست معنایش افزایش توان بازدارندگی است.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که دشمنان به صراحت از ادبیات تهدید و حمله نظامی علیه ما استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد:‌ غفلت از ارتقا توان دفاعی خیانت به اسلام و ملت است. اروپایی‌ها، امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بارها تهدیداتی را علیه ما داشتند، پس وقتی دشمن و طرف مقابل از زبان زور استفاده می‌کند، آنوقت چگونه است که ما بگوییم دنیا دنیای مذاکره باشد، این حرف یعنی غفلت از توان دفاعی.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه توان موشکی کشور را یکی از بزارهای مهم ارتقا توان دفاعی و بازدارندگی کشور دانست و گفت:‌ اینکه دشمنان انقلاب و هم‌پیمانان آنها بر توان موشکی جمهوری اسلامی ایران تمرکز کرده‌اند یعنی اینکه انها به دنبال از کار انداختن این توان دفاعی هستند و این را هم می‌دانند اگر این توان( توان موشکی) را از کشور بگیرند عملا توان دفاعی کشورمان را از کار انداخته‌اند.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: عدم توسعه توان موشکی یعنی عدم توسعه توان دفاعی و بازدارندگی کشور، هیچ عقل سلیمی این را نخواهد پذیرفت که جمهوری اسلامی قید توسعه توان موشکی خود را بزند، هیچکس هم نباید چنین تفکری را در کشور ایجا دکند، مطمئنا اگر جمهوری اسلامی ایران این توان موشکی را نداشت طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای تن به خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران نمی‌دادند. ما توان موشکی و دفاعی را پشتوانه‌ای برای قدرت مذاکره می‌دانیم و هیچگاه از آن غافل نخواهیم ماند.

کد خبر 329329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha