همشهری آنلاین: هزاران نفر از شاغلان و بازنشستگان ایتالیایی در پی فراخوان اتحادیه های کاری در شهر های رم، ونیز و ناپل دست به تظاهرات زدند و خواستار اصلاح نظام بازنشستگی شدند.

 مردم ایتالیا علیه نظام بازنشستگی در این کشور تظاهرات کردند

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان خواستار تغییر قانون موسوم به 'فورنرو' شدند و از دولت خواستند انعطاف بیشتری برای سن بازنشستگی داشته باشد. معترضان همچنین تغییر نظام بازنشستگی بر اساس 'انصاف، ثبات مالی و عدالت اجتماعی' را خواستار شدند.

'اناماریا فورلان' دبیرکل اتحادیه های کاری که پیشاپیش تظاهرکنندگان در شهر رم حضور داشت، در این باره گفت: ما به اینجا آمده ایم تا از دولت بخواهیم قانون بازنشستگی موسوم به 'فورنرو' را تغییر دهد؛ قانونی که سن بازنشستگی شاغلین را 6 تا 7 سال افزایش داده است. ما با اعتراض خود به جلو می رویم. نمی توان تا سن 67 سالگی بر روی یک جرثقیل و یا داربست کار کرد. باید انعطاف بیشتری برای سن بازنشستگی داشت و فرصت های شغلی را برای جوانان ایجاد کرد، دولت باید نقش خود را ایفا کند.

'کاموسو' دبیر کل اتحادیه 'چی جی ای ال' نیز در شهر ونیز گفت: قانون بازنشستگی باید به طور ریشه ای عوض شود. حقوق بازنشستگی باید تغییر کند. قوانین مربوط به ایجاد حقوق بازنشستگی برای جوانان و رابطه با شاغلان باید تغییر کند. کسی که از 15 سالگی شاغل می شود نمی تواند تصور کند که سالیان سال مجبور به کار کردن است.

بر اساس داده های سازمان تامین اجتماعی ایتالیا (Inps) ، حقوق بازنشستگی بیش از 63 درصد از بازنشستگان در این کشور کمتر از 750 یورو در ماه است و تنها بیش از یک سوم از بازنشستگان حقوقی برابر با 1500 تا 3 هزار یورو دریافت می کنند.

سن متوسط افراد بازنشسته در ایتالیا 73.6 سال (71 سال برای مردان و 75.5 برای زنان) است. در چنین شرایطی، سن متوسط بازنشستگی نیز در حال افزایش است و از 62.9 سال در سال 2010 میلادی به 65.4 سال افزایش یافته است.

کد خبر 329219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha