همشهری آنلاین: شرکت ایتالیایی سایپیم علیه یک شرکت تابعه گازپروم روسیه شکایت کرده و خواهان دریافت ۷۵۹ میلیون یورو غرامت از شرکت روسی برای پایبند نبودن به قرارداد احداث خط لوله گاز «جریان جنوبی» شده است.

شکایت ۷۵۹ میلیون یورویی یک شرکت ایتالیایی علیه گازپروم روسیه

به گزارش ایرنا، شرکت پیمانکار ایتالیایی «سایپیم» که پیمانکار اصلی ساخت خط لوله گاز جریان جنوبی (از روسیه به اروپا) از طریق دریای سیاه شده و بخش زیرآبی این خط لوله را باید احداث می کرد به دلیل فسخ قرارداد از سوی گازپروم روسیه و عدم اجرای تعهدات این کشور به اتاق بازرگانی بین المللی پاریس شکایت کرده است.

بر اساس اطلاعات شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا، شرکت ایتالیایی «سایپیم»، شرکت «ساوت استریم ترانسپورت بی.وی» زیر مجموعه گازپروم را که مسئول احداث و راه اندازی خط لوله گاز جریان جنوبی در بخش دریای سیاه بود از این شکایت مطلع کرده است.

گازپروم می خواست این بخش از خط لوله را از طریق دریای سیاه بدون عبور از خاک اوکراین به مقصد کشورهای اروپایی احداث کند.

شکایت شرکت ایتالیایی ممکن است در مجموع خسارات ناشی از عدم اجرای قرارداد خط لوله گاز جریان جنوبی قرار گیرد و این زیان ها هنوز برآورد نشده است.

روسیه به دلیل مانع تراشی های اتحادیه اروپا از ادامه طرح ساخت خط لوله گاز «جریان جنوبی» صرف نظر کرد و آذر ماه 1393 گازپروم رسما انصراف خود را از اجرای این طرح اعلام کرد.

روسیه برای احداث این خط لوله گاز با ظرفیت سالانه 50 میلیارد مترمکعب چند قرارداد با کشورهای مسیر آن از جمله صربستان، بلغارستان و یونان تا مقصد ایتالیا امضا کرده بود.

 

کد خبر 323662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha