به زودی طرح ساماندهی کودکان خیابانی در تمام کشور اجرا می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح آماده شده و دلیل اجرانشدن آن، اختصاص نیافتن به موقع اعتبار به این طرح بوده که خوشبختانه این مشکل حل شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدمحمدی ادامه داد: طرح ساماندهی کودکان خیابانی در دو استان خراسان رضوی و کرمانشاه اجرا می‌شد که این طرح با اعمال یکسری تغییرات، به صورت سراسری در کل کشور اجرا می‌شود.

وی در مورد کودکان کار نیز گفت: سعی داریم با انجام یک برنامه‌ریزی درست، کودکان کار در محیط‌های شهری و شلوغ زیر نظر مددجویان به اشتغال بپردازند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره عملیاتی شدن مراکز اورژانس اجتماعی 123 در کل کشور گفت: اعتبار خوبی معادل 60 میلیارد ریال برای این کار دریافت کرده‌ایم و مقدمات کار برای خرید 100 دستگاه وسیله خاص این اورژانس‌ها، از خارج از کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به بودجه اختصاص داده شده، بتوانیم امکانات لازم را خریداری کرده و تا پایان سال تمام کشور را تحت پوشش طرح اورژانس اجتماعی قرار دهیم.

سیدمحمدی خاطرنشان کرد: در این راستا با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که امیدوارم این مشکل هم حل شود که برای این کار از NGOها هم استفاده خواهیم کرد.

سیدمحمدی همچنین از توزیع شیر در مهدکودک‌ها خبر داد و گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش روزانه یک وعده شیر در مهدکودک‌ها توزیع خواهد شد که این طرح شامل مهدکودک‌های خصوصی و روستایی هم می‌شود.

کد خبر 32912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز