پلیس شهر سله آلمان یک مرد افغانی ۵۸ ساله را به اتهام قتل معلم محبوب ایرانی در این شهر دستگیر کرد.

حوادث

 تحقيقات نشان مي‌دهد كه متهم به قتل ازجمله پناهجوياني بوده كه معلم ايراني به او و خانواده‌اش كمك مي‌كرده و حتي از آنها در خانه‌اش پذيرايي مي‌كرده است.اين جنايت هولناك بهمن سال گذشته رخ داد. مهدي هوشمند، 55ساله فوق‌تخصص متالورژي و معلم دبيرستان شهر سله آلمان بود كه از او به‌عنوان محبوب‌ترين معلم شهر ياد مي‌شد. صبح چهارشنبه، 21بهمن‌ماه وقتي او در محل كارش حاضر نشد، همكارانش نگران وي شدند و يكي از آنها راهي خانه او شد. اين مرد پس از ورود به داخل خانه با رد خون كه تا زيرزمين كشيده شده بود مواجه شد و به محض ورود به زيرزمين، جسد غرق خون معلم ايراني را مقابل خود ديد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مهدي يك روز قبل‌تر بر اثر ضربات جسمي سخت كه به سرش وارد شده بود، جان‌باخته است.

قتل اين معلم محبوب، مردم شهر سله‌ را شوكه كرد تا جايي كه شبكه‌هاي اجتماعي و صفحه‌هاي فيس‌بوك بسياري از دانش‌آموزان، همسايه‌ها و شاگردان اين معلم ايراني پر شد از پيام‌هاي تسليت و متن‌هاي حزن‌انگيز. در چنين شرايطي پليس شهر سله وارد عمل شد و بررسي‌هاي گسترده‌اي را براي شناسايي و دستگيري عامل جنايت آغاز كرد. تحقيقات نشان مي‌داد كه مهدي علاوه بر تدريس رياضي، شيمي و فيزيك در دبيرستان، داوطلبانه و به‌صورت رايگان به مهاجران و پناهجويان نيز كمك مي‌كرده است. او نه‌تنها با حضور در كمپ‌ پناهجويان به آنها در انجام كارهاي اداري، رفتن به بيمارستان و دادگاه و... كمك مي‌كرد بلكه برخي از آنها را نيز به خانه‌اش مي‌برد و از آنها پذيرايي مي‌كرد.

اين اطلاعات فرضيه اينكه جنايت از سوي يكي از پناهجويان رخ داده باشد را قوت بخشيد و مأموران به تحقيق در اين خصوص پرداختند تا اينكه در نهايت به مردي 58ساله كه همراه خانواده‌اش در كمپ پناهجويان اقامت داشت، مشكوك شدند. با دستگيري اين مرد، او به قتل معلم ايراني اعتراف كرد و مدعي شد از اينكه مقتول به خانواده‌اش كمك مي‌كرده، خوشش نمي‌آمده و به همين دليل دست به جنايت زده است. با اين حال و به گزارش خبرگزاري‌هاي آلمان، پليس از اعلام جزئيات بيشتر درخصوص اين جنايت خودداري و تنها اعلام كرده كه قاتل پس از اينكه در زيرزمين خانه مقتول با وي درگير شده، با ضربات قلوه‌سنگ او را به قتل رسانده و سپس از آنجا فرار كرده است.

دستگيري مرد پناهجو در حالي صورت مي‌گيرد كه جسد معلم ايراني 12روز پس از حادثه به ايران منتقل شد و در بهشت‌زهرا آرام گرفت. به گفته خواهر وي، مهدي 17ساله بود كه پس از گرفتن ديپلم از دبيرستان خوارزمي، به همراه 3نفر از دوستانش براي ادامه تحصيل راهي آلمان شد. او تا مقطع فوق‌تخصص متالورژي تحصيل كرد و به دانش‌آموزان دبيرستاني درس مي‌داد. مهدي عاشق كمك كردن به مردم بود و جانش را نيز در همين راه از دست داد. تحقيقات تكميلي پليس شهر سله درخصوص اين پرونده ادامه دارد.

کد خبر 329101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha