دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
۰ نفر

پسر۲۰ ساله‌ای که به‌خاطر سرقت مشتی طلا دست به قتل مادربزرگش زده بود از سوی بازپرس جنایی تهران مجرم شناخته شد.

اين جنايت بيست و ششم شهريور امسال در كيانشهر رخ داد. آن روز مأموران كلانتري 158كيانشهر با بازپرس ايلخاني كشيك جنايي تماس گرفتند و خبر از قتل پيرزن 70ساله‌اي در خانه‌اش دادند. دقايقي بعد تيم تجسس راهي قتلگاه شد و در آنجا با جسد خونين پيرزني روبه‌رو شد كه هنگام نماز خواندن به قتل رسيده بود. شواهد حاكي از آن بود كه پيرزن از سوي عامل جنايت غافلگير شده و با ضربات چاقو به قتل رسيده بود. از سويي همه خانه به‌هم‌ريخته بود و اين نشان مي‌داد كه قاتلان با انگيزه سرقت به جست و جو در خانه پرداخته‌اند.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه تمام طلا و جواهراتي كه در دستان و گردن قرباني بوده به سرقت رفته است. به گفته همسر قرباني، ‌داخل خانه در حدود 10ميليون تومان پول بود كه به‌نظر مي‌رسيد عاملان جنايت همه خانه را به جست و جو پرداخته بودند اما موفق به پيدا شدن جاي پول‌ها نشده بودند.

از سويي بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين جنايت خاموش از سوي يك آشنا صورت گرفته و او به راحتي با در اختيار داشتن كليد وارد خانه شده بود. تحقيقات روي آشنايان متمركز شد تا اينكه 24ساعت پس از جنايت جواني حدود 20ساله براي فروش طلا و جواهرات به يك طلافروشي رفت اما طلافروش به او مشكوك شده و با پليس تماس گرفته بود. او كسي جز نوه پيرزن نبود كه مي‌خواست 200گرم از طلاهاي مادربزرگش را بفروشد. پسرجوان در بازجوهايي نخست سعي داشت قتل را به گردن دو نفر از آشنايانش بيندازد اما خيلي زود مشخص شد كه او دروغ گفته است.

او در بازجويي‌ها گفت: مي‌خواستم با زن موردعلاقه‌ام ازدواج كنم اما پولي براي تأمين هزينه زندگي نداشتم. با خود گفتم طلا و جواهرات مادربزرگم را سرقت كنم و آنها را بفروشم تا بتوانم خانه‌اي اجاره كنم.نيتم فقط سرقت بود اما نمي‌دانم چه شد كه او را كشتم.وي ادامه داد: روز حادثه كنار خانه او به كمين نشستم وقتي پدربزرگم طبق معمول هميشه براي خواندن نماز جماعت به مسجد محل رفت با كليدي كه داشتم وارد خانه شدم. وقتي در را باز كردم مادربزرگم در حال خواندن نماز بود. در آن لحظه شيطان به جلدم رخنه كرد و با خود گفتم با چاقو چند ضربه به او بزنم تا طلاهايش را سرقت كنم. با خود گفتم كه او مرا نديده و هرگز لو نخواهم رفت.

بعد از اينكه او را با چاقو زدم، همه النگوهايش را از دستش در آوردم. يك گردنبند داشت كه آن را هم سرقت كردم. پس از آن به جست‌وجو در خانه پرداختم، چون مي‌دانستم پدربزرگم در حدود 10ميليون تومان پول در خانه دارد اما آن را پيدا نكردم.
به گزارش همشهري، قاضي ايلخاني پس از تكميل تحقيقات در اين پرونده براي اين نوه جنايتكار به اتهام قتل و سرقت قرار مجرميت صادر كرد و پرونده را به دادگاه كيفري فرستاد.

کد خبر 328267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha