هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و معماری داخلی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، یراق آلات و تجهیزات تولید به‌طور همزمان از 15تا 18 آذر‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری ضمن بیان مطلب، گفت: نمایشگاه امسال  به مدت 4 روز و با 2 موضوع کاملاً مجزا با همکاری  اتحادیه صادرکنندگان مبلمان، سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد.

حسین کاشانی در ادامه، افزود: در این نمایشگاه  بیش از 400 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای پاکستان، آلمان، نروژ، ترکیه، اتریش، آذربایجان، مالزی، ایتالیا، فرانسه، چین، انگلستان، تایوان، اسپانیا، امارات متحده عربی، بلژیک،کره جنوبی و جمهوری اسلامی  ایران با یکدیگر به رقابت پرداخته و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

وی فراهم آوردن بستر ارتقای کیفیت تولید را یکی از محورهای اصلی برگزاری نمایشگاه دانست و گفت: برخورداری از فناوری روز دنیا، توسعه صادرات و مبادلات بازرگانی در بخش‌های داخلی و خارجی، ارایه آخرین دستاوردها در بخش تولید، معرفی فناوری و توانایی های صنعتی و خدماتی و تبادل دانش فنی بین شرکت کنندگان، مهمترین اهداف برپایی این  نمایشگاه است.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان اداری و منزل با بیان این‌که هفدهمین دوره نمایشگاه مبلمان نسبت به دوره قبل از نظر رشد فضا تفاوت خاصی نخواهد داشت ، افزود: سال گذشته نمایشگاه در فضایی به وسعت 28 هزار متر مربع برگزار شد و امسال نیز با وجود  آن‌که مجوز برگزاری با تاًخیر صادرشده، تلاش می شود با ارتقای کیفی، از لحاظ کمی نیز متراژ قابل قبولی به برگزاری نمایشگاه مبلمان اختصاص یابد.

وی تاثیر تحریم کشورهای غربی در برگزاری این نمایشگاه و آینده صنعت دکوراسیون و مبلمان کشور را ناچیز دانسته و گفت:  این صنعت ،از جمله صنایعی است که کمترین وابستگی را به خارج دارد لذا با توجه به فراخوان اولیه و بازخورد آن، پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه امسال از استقبال بالایی برخوردار شود در واقع حضور کشورهای مختلف در این نمایشگاه به نوعی تحریم شکنی محسوب می‌شود.

کد خبر 32905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز