جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: حیات چیست؟ نام کتابی است نوشته ادی‌پراس که با ترجمه رامین رامبد توسط انتشارات مازیار منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

حیات چیست؟

در پشت جلد اين كتاب چنين آمده است:

به گفته آدا يوناث، برندهي مشترک جايزه‎ي نوبل شيمي، 2009 ادي پراس، با فرمول‌بندي نوع تازه‌اي از پايداري در طبيعت، ريشه‌هاي شيميايي نظريه‌ي داروين را به ما نشان مي‌دهد، و مسيري نوآورانه را پيش روي‌مان مي‌گذارد که پيونددهنده‌ي زيست‌شناسي به شيمي و فيزيک است. اين پيوند بيان‌گر آن است که نازيست‌زايي و فرگشت زيست‌شناختي چيزي نيستند جز يک فرايند. اين نکته، پرتويي روشن‌گر و هيجان‌انگيز بر خاستگاه حيات مي‌افکند و توضيح شيميايي حيرت‌انگيزي را براي مشخصه‌هاي نامعمول حيات ارائه مي‌کند. اين کتاب ارزشي بيش از خواندن دارد ذهن خوانندگان را در هم مي‌ريزد و مسيري به سوي زايش ايده‌هاي خيره‌کننده‌ي بيش‌تر را هموار مي‌سازد.

پروفسور ادي پراس، زادهي 1945، استاد دانشگاه سيدني استرالياست. زمينه‌هاي پژوهشي وي در دو حوزهي کلي جاي مي‌گيرد: شيمي نظري و شيمي فيزيک آلي، و شيمي سيستمها. در حوزهي نخست وي به کاربردهاي کمي و کيفي نظريه‌هاي اوربيتال مولکولي و پيوند والانس در واکنش‌پذيري آلي مي‌پردازد. در قلمرو شيمي سيستمها، وي به عنوان يکي از پيشتازان اين حوزهي نوپا، مي‌کوشد تا بين شيمي و زيست‌شناسي پل بزند و به جستجوي ريشه‌هاي نظريهي داروين در شيمي، و نيز خاستگاه‌هاي حيات مي‌پردازند. وي داراي کتب و مقالات متعدد در نشريات تراز نخست علمي است.

كتاب حيات چيست؟ با شمارگان 1200 نسخه در 184 صفحه و به قيمت ده هزارتومان از سوي انتشارات مازيار منتشر شده است. علاقمندان مي‌توانند اين كتاب را از طريق شماره تلفن 66462421 در تهران تهيه كنند.

کد خبر 329037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha