سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جشن روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان شامگاه ۸ فروردین‌ماه برگزار شد که طی آن برگزیدگان سال ۹۴ تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

نمایش

به گزارش مهر، نخستین جشن روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان با حضور چهره‌های تئاتر کودک و نوجوان همچون مرضیه برومند، حمید جبلی، رضا بابک، آزاده پورمختار، هنگامه مفید، داود کیانیان، هوشنگ مرادی کرمانی، منصور خلج، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و پیمان شریعتی معاون مدیرکل هنرهای نمایشی در تالار هنر برگزار شد.

در این جشن هنگامه مفید، حمید جبلی و رحمت امینی پیام‌هایی را به مناسبت جشن روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان قرائت کردند.

در ادامه از آرش صادقیان به خاطر فعالیت و اجرای نمایش برای کودکان بیمارستان «مفید» تقدیر شد. سپس هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت ضمن تبریک سال نو به همه حاضران و فعالان تئاتر کودک و نوجوان، اظهار کرد: آمار تلخی داریم. حدود ۹۰ هزار بیمار سرطانی داریم که از این تعداد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر، کودک مبتلا به سرطان هستند.

وی افزود: تئاترهای خوب می‌توانند به این کودکان بیمار کمک کنند و به آن‌ها روحیه بدهند. همچنین بی‌تردید تئاترهای خوب می‌توانند به درمان این کودکان کمک کنند.

ایازی تأکید کرد: ما باید به وسیله ابزار هنر به این بیماران کمک کنیم زیرا ابزار هنر در روند بهبود بیماری آن‌ها نقش بسزایی دارد.

  • پیام وزیر بهداشت برای تئاتری‌ها

قائم مقام وزیر بهداشت با آرزوی اینکه برگزاری جشن روز جهانی تئاتر کودک و نوجوان سالیان سال استمرار داشته باشد، یادآور شد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت سلام رساند و از شما هنرمندان تئاتر خواست تا کمک کنید که در درمان بیماران موفق باشیم.

در بخش دیگری از این جشن از حمید ملاحسینی کارگردان نمایش «یک سیب برای دو نفر»، امیرمشهدی عباس نویسنده نمایشنامه «ژنرال‌ها»، علیرضا دری و مژگان مولایی به عنوان بازیگران مرد و زن تئاتر کودک و نوجوان، رامین کهن آهنگساز، حمید بوربور طراح صحنه و سهیلا جوادی طراح لباس تئاتر کودک و نوجوان تقدیر به عمل آمد.

همچنین لوح تقدیر به پیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به دلیل حمایت از تئاتر کودک و نوجوان اهدا شد.

در بخش معرفی برگزیده‌های تئاتر کودک و نوجوان نیز سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه برگزیده، روشنک کریمی طراح لباس برگزیده، عبدالله آتشانی آهنگساز برگزیده، حامد مدرس بازیگر مرد برگزیده، فاطمه خدابنده‌لو بازیگر زن برگزیده، هادی حسن‌علی نمایشنامه نویس برگزیده و فریبا دلیری کارگردان برگزیده شدند. همچنین جایزه ویژه به محمد اعلمی برای نمایش «کدو زری» اهدا شد.

داود کیانیان بعد از اهدای جوایز به برگزیدگان، با بیان اینکه تئاتر کودک و نوجوان هرگز متوقف نمی‌شود، پیشنهاد داد که سال جاری به عنوان سال تئاتر کودک و نوجوان معرفی شود.

سپس مرضیه برومند نیز خطاب به حاضران در جشن گفت: خوشحالم که برای شما توانسته‌ایم خاطرات خوبی درست کنیم. خیلی خوشحالم که شاگردهای خود را در این جمع می‌بینم.

هما جدیکار نیز در ادامه این جشن اظهار امیدواری کرد که تن، ذهن و روان سالم باشد تا صحنه تئاتر کودک و نوجوان توسط هنرمندان تئاتر هر روز غنی‌تر شود تا جایگاه این حوزه از تئاتر به جایی برسد که همه آن را باور کنند.

سپس نشان ویژه تماشاگران به مریم کاظمی برای تولید و فعالیت مستمر در عرصه تئاتر کودک و نوجوان اهدا شد.

کد خبر 328899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha