پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آمریکا قصد دارد علیه هکرهای ایرانی به خاطر حمله به چند بانک آمریکایی و سدی در نیویورک اعلام جرم کند. این حملات سایبری در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ انجام شده‌اند.

هکر

به گزارش مهر به نقل از رویترز، منابع نزدیک به دولت آمریکا به شرط افشا نشدن هویت‌شان گفته‌اند که وزارت دادگستری آمریکا قرار است امروز پنجشنبه (۵ فروردین) کیفرخواست بلندبالایی را علیه هکرهای ایرانی ارائه کند.

اعلام جرم علیه هکرهای ایرانی به خاطر حملات گسترده سایبری در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ خواهد بود که برخی بانک‌های آمریکایی و یک سد در نیویورک را هدف قرار دادند.

به گزارش رویترز، تا کنون پرونده‌ای در این سطح علیه حملات سایبری و تلاش برای هک تاسیسات آمریکایی ارائه نشده است. پیش از این مهم‌ترین پرونده مشابه، اعلام جرم علیه پنج تن از اعضای ارتش چین به خاطر نفوذ به شبکه‌های کامپیوتری آمریکا و تلاش برای جاسوسی سایبری به نیابت از یک دولت خارجی بوده که در سال ۲۰۱۴ رخ داده است.

اتهامات مطرح‌شده علیه هکرهای ایرانی مرتبط با دسترسی غیرقانونی به کامپیوترها و دیگر جرایم مشابه است که در کنفرانسی خبری اعلام خواهد شد. منابعی که این خبرها را به رویترز داده‌اند، به خاطر حساسیت موضوع نخواسته‌اند که هویت‌شان افشا شود.

کد خبر 328735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha