پنجشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی از انجام آزمایش یک راکت حاوی سوخت جامد خبر داد که می‌تواند توان موشکی بالستیک این کشور را ارتقا دهد.

کره شمالی موشک

به گزارش ایرنا، انجام چنین آزمایشی از دیدگاه کره شمالی این قابلیت را به این کشور می‌دهد که به دشمنان خود حملاتی با تسلیحات و موشک‌های بالستیک انجام دهد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی زمانی که در حال دیدار از سکوی پرتاب موشکی و بخش منفک کننده آن بود، این خبر را اعلام کرد. وی به دنبال اعلام این موضوع گفت که ما با این آزمایش قابلیت تهاجمی بالاتری پیدا می‌کنیم تا بتوانیم قلب دشمن را هدف قرار دهیم.

خبرگزاری کره شمالی این خبر را تایید کرده و یونهاپ از کره جنوبی نیز اعلام کرده است که انجام این آزمایش توان موشکی کره شمالی را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی است که استفاده از سوخت جامد به کره شمالی امکان می‌دهد با سرعت و قدرت بیشتری پرتاب‌های موشکی انجام دهد.

خبر این آزمایش زمانی منتشر می‌شود که کره شمالی به شدت از رزمایش بزرگ کره جنوبی و آمریکا در منطقه که مدتی است شروع شده و تا پایان ماه جاری میلادی نیز ادامه دارد، عصبانی است.

کره شمالی اینگونه رزمایش‌های نظامی را نوعی تلاش به منظور آمادگی برای جنگ علیه خود می‌داند.

آزمایش تزریق سوخت جامد به موتور موشک نشان می‌دهد که این کشور محدود به پرتاب‌های موشکی با سوخت‌های مایع نیست اما اصولا تزریق سوخت جامد به موتور راکت زمان زیادتری نیاز دارد.

کره شمالی برای موشک‌های کوتاه برد از سوخت‌های جامد بهره می‌برد اما برای موشک‌های «رودونگ» و موشک‌های مدل «موسودان» که بردی تا سه هزار کیلومتر دارد هنوز وابسته به سوخت‌های مایع است.

این کشور چندی قبل اعلام کرد که بزودی چند آزمایش کلاهک هسته‌ای و موشکی انجام خواهد داد.

این کشور روز گذشته (چهارشنبه 4 فروردين) نیز تصاویر شبیه سازی شده از حمله راکت اندازها به کاخ ریاست جمهوری کره را نشان داد که در جریان آن «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره جنوبی در این کاخ مورد حمله قرار می‌گیرد.

خبرگزاری کره شمالی به دنبال انتشار این ویدئو اعلام کرد که این کشور می‌تواند کاخ رئیس جمهور کره را به دریایی از آتش مبدل کند.

کره شمالی به دلیل انجام آزمایش هسته‌ای خود در دی ماه و پرتاب یک موشک بالستیک ماهواره بر در بهمن ماه سال 94 تحت تحریم‌های شدید شورای امنیت و برخی کشورها از جمله آمریکا، چین، کره جنوبی و ژاپن قرار گرفت.

پیونگ یانگ بعد از تحریم‌های در نظر گرفته شده ، چندین موشک با بردهای مختلف از جمله دو موشک بالستیک را آزمایش کرده است.

کد خبر 328724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha