شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه تن از مقامات آمریکا که از آخرین اطلاعات در رابطه با کره‌شمالی آگاه هستند اعلام کردند دولت پیونگ یانگ ارتباطش را با یکی از زیردریایی‌هایش در چند روز اخیر از دست داده است.

زیردریایی کره شمالی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سی ان ان، ارتش آمریکا عملیات این زیردریایی واقع در سواحل شرقی کره شمالی را هنگامی که ارتباط با آن قطع شد زیر نظر داشت و کشتی‌ها، هواپیماها و ماهواره‌های جاسوسی آمریکا به صورت مخفیانه شاهد تلاش‌های نیروی دریایی کره شمالی در چند روز اخیر برای جست‌وجوی این زیردریایی گم شده بوده‌اند.

مقامات مذکور گفتند: آمریکا مطمئن نیست که آیا این زیردریایی گمشده زیر آب شناور است و یا غرق شده اما باور دارد که این زیردریایی در جریان یکی از مانورها دچار نقص شده است.

تنش‌ها به دنبال چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی و آغاز مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

ارتش کره جنوبی روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد پرتاب کرده و تمامی توافقات همکاری اقتصادی و تبادلات تجاری امضا شده از سوی دو کره باطل شدند.

این رویداد پس از آن صورت گرفت که سئول ماه گذشته میلادی دستور تعطیلی مجتمع صنعتی کائسونگ را صادر کرد؛ مجتمعی که سمبل همکاری بین دو کره بود.

کد خبر 328019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha