همشهری آنلاین: رقابت‌های گزینشی کشتی آزاد و فرنگی قاره آسیا در قزاقستان با توزیع ۲۴ سهمیه المپیک روز یکشنبه به پایان رسید.

 توزیع ۲۴ سهمیه کشتی المپیک در رقابت های گزینشی قزاقستان

به گزارش ایرنا از فدراسیون کشتی، رقابت‌های گزینشی المپیک 2016 ریو در روزهای 28 اسفند 94 تا اول فروردین 95 در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

تیم ایران با سه نماینده در کشتی فرنگی و یک نماینده در کشتی آزاد در این رقابت ها شرکت کرده بود که در کشتی فرنگی حمید سوریان و بشیر باباجان زاده نمایندگان وزن های 59 و 130 کیلوگرم، نتوانستند به دیدار فینال راه یابند اما امید نوروزی نماینده وزن 66 کیلوگرم به دیدار فینال این رقابت ها راه یافت که در این مسابقه در یک دیدار بسیار نزدیک با نتیجه 3 بر 3 مغلوب حریف ژاپنی شد و صاحب مدال نقره شد.نوروزی با کسب این مدال سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد.

همچنین در کشتی آزاد نیز امروز کمیل قاسمی نماینده سنگین وزن کشورمان به مصاف حریفان رفت که در پایان در دیدار فینال توانست با نتیجه 11 بر صفر از سد دولت شابانبای نماینده کشور میزبان بگذرد و علاوه بر کسب مدال طلا مجوز حضور در المپیک را بدست آورد.

بدین ترتیب تیم کشتی فرنگی کشورمان تاکنون چهار سهمیه المپیک در وزن های 66، 75، 85 و 98 کیلوگرم را بدست آورده است.

نمایندگان ایران کشتی فرنگی ایران برای کسب دو سهمیه 59 و 130 کیلوگرم دو رویداد گزینشی دیگر با حضور تمامی کشورهای جهان روزهای 2 تا 4 اردیبهشت ماه در اولان باتور مغولستان (نفرات اول تا سوم هر وزن)و روزهای 16 تا 18 اردیبهشت در استانبول ترکیه(نفرات اول و دوم هر وزن) برگزار می شود، را پیش رو دارند.

اما در کشتی آزاد تیم ایران، 5 سهمیه در رقابت های جهانی لاس وگاس بدست آورده بود و با یک سهمیه بدست آمده توسط کمیل قاسمی با ترکیب کامل راهی المپیک ریودوژانیرو برزیل خواهد شد.

اسامی نفرات برتر این رقابت ها به شرح زیر است: (دو نفر اول مجوز حضور در المپیک را بدست آوردند)

 

  • کشتی آزاد

57 کیلوگرم: 1- ری هیگوچی (ژاپن) 2- جان سیک یون (کره جنوبی) 3- راهول آواره (هند) و سامات نادیربیک (قرقیزستان)
65 کیلوگرم: 1- یوگشوار دات (هند) 2- کاتای یرلانبیک (چین) 3- جو سون کیم (کره شمالی) و شوگو مائدا (ژاپن)
74 کیلوگرم: 1- گالیمجان یوسربایف (قزاقستان) 2- سوشوکه تاکاتانی (ژاپن) 3- عظمت سوفیف (تاجیکستان) و رشید قربان اف (ازبکستان)
86 کیلوگرم: 1- اویتمان اورگودول (مغولستان) 2- اصلان کاهیدزه (قزاقستان) 3- گوانوک کیم (کره جنوبی) و شینیا ماتسوموتو (ژاپن)
97 کیلوگرم: 1- ماگومد موسی یف (قرقیزستان) 2- مامد ابراگیم اف (قزاقستان) 3- خودربولگا دورجخاند (مغولستان) و تاکشی یاماگوچی (ژاپن)
125 کیلوگرم: 1- کمیل قاسمی (ایران) 2- دولت شابانبای (قزاقستان) 3- آیال لازاریف (قرقیزستان) و دنگ ژویی (چین)

  • کشتی فرنگی

59 کیلوگرم: 1- لومینگ وانگ (چین) 2- اوتا شینیبو (ژاپن) 3- کرار عباس (عراق) و فیروز توختایف (ازبکستان) 7- حمید سوریان (ایران)
66 کیلوگرم: 1- توموهیرو اینوئه (ژاپن) 2- امید نوروزی (ایران) 3- ماگومد چوحالوف (قزاقستان) و راویندر (هند)
75 کیلوگرم: 1- کیم هیون وو (کره جنوبی) 2- دلشاد جان توردیف (ازبکستان) 3- اتابک عزیزبیک اف (قرقیزستان) و بین یانگ (چین)
85 کیلوگرم: 1- فی پنگ (چین) 2- ژاناربک کنجیف (قرقیزستان) 3- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) و راویندر خاطری (هند)
98 کیلوگرم: 1- دی ژیائو (چین) 2- هاردپ (هند) 3- ارسلان سفر ممدوف (ترکمنستان) و جهانگیر توردیف (ازبکستان)
130 کیلوگرم: 1- نورماخان تینالیف (قزاقستان) 2- مورات رامونوف (قرقیزستان) 3- بشیر باباجان زاده (ایران) و مومینجان عبدالله یف (ازبکستان)

کد خبر 328610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha