شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز یکشنبه (اول فروردین ماه) سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب ابرناکی، بارش باران و برف و وزش باد در شمالغرب، غرب، سواحل غربی خزر و دامنه‌های البرز غربی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه اظهارکرد: روز دوشنبه (دوم فروردین ماه) علاوه بر این مناطق گستره فعالیت این سامانه به سواحل خزر، مرکز، جنوب غرب، جنوب، شرق و سپس شمال شرق کشورکشیده می‌شود، شدت بارش در این روز در استانهای لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال وبختیاری، شمال استانهای خوزستان، و فارس خواهد بود. این سامانه تا اواسط هفته در کشور فعال است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی امروز (29 اسفندماه)، بارش خفیف و پراکنده در شمال شرق کشور رخ می‌دهد همچنین به سبب وزش باد شدید جنوبی، دما در استانهای واقع در سواحل دریای خزر و استان اردبیل افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: طی امروز در مناطقی از شرق، جنوب استانهای تهران، البرز، سمنان، قم و شمال اصفهان، در بعضی ساعات وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین دریای عمان، بخش‌های شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه‌ روز یکشنبه و اوایل دوشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود، اظهارکرد: روز یکشنبه وزش باد شدید و تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق، به تدریج سبب پدیده گردوغبار در استانهای واقع در غرب و جنوب غرب و برخی نقاط شمال غرب کشور و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد که این شرایط روز دوشنبه در جنوب غرب کشور تداوم خواهد داشت.

وظیفه در پایان درباره وضعیت هوای استان تهران گفت: هوای این استان یکشنبه (اول فروردین ماه) کمی ابری بتدریج نیمه ابری در اواخروقت همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز 17 و 8 درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای تهران دوشنبه (دوم فروردین ماه) نیمه ابری تا ابری درپاره‌ای نقاط همراه با رگبار و رعد و برق در ارتفاعات بارش برف و وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای این روز 15 و کمترین آن 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 328560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha