اجرای طرح تشدید برخوردبا توزیع میوه‌های ممنوعه گرچه موجب جلوگیری از عرضه این میوه‌ها در برخی مراکز عمده‌فروشی مانند میدان مرکزی میوه و تره‌بار شده اما این میوه‌ها به‌وفور در میوه‌فروشی‌های سطح شهر توزیع شده و خبری از برخورد با وارد‌کنندگان و دپوکنندگان اصلی این میوه‌ها نیست.

میوه

رئيس اتحاديه بارفروشان با بيان اينكه پس از برخوردهاي نظارتي توزيع ميوه‌هاي ممنوعه در ميدان مركزي ميوه و تره‌بار ريشه كن شده، اعلام كرد: به‌رغم اين برخوردها ميوه‌هاي ممنوعه به وفور در مغازه‌ها و خرده فروشي‌هاي سطح شهر توزيع مي‌شود و مراكز اصلي دپوي اين ميوه‌ها شناسايي و معرفي نشده است.

محسن محمودي افزود: به گفته بازرسان اصناف عرضه ميوه‌هاي قاچاق در ميادين ميوه و تره‌بار ريشه كن شده است، اما آيا اين نظارت‌ها و بازرسي‌ها در مغازه‌هاي سطح شهر نيز با همين جديت دنبال مي‌شود؟‌ ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز عنوان مي‌كند كه برخي از اين ميوه‌ها در انبارها و سردخانه‌هاي اطراف تهران دپو شده است اما آيا اين مراكز شناسايي و معرفي شده‌اند؟ اين در حالي است كه فقط برخورد شديد در ميادين ميوه و تره‌بار صورت گرفت و به برخي افراد و ازجمله بنده تهمت قاچاق ميوه زدند.

وي درباره عرضه سيب و پرتقال شب عيد در ميدان ميوه و تره‌بار گفت: مشكل يا كمبودي در اين زمينه وجود ندارد و اكنون هر كيلوگرم پرتقال 1500 تا 2200تومان و سيب 800 تا 2000تومان عرضه مي‌شود اما قيمت موز و نارنگي به‌دليل كمبود عرضه، كمي افزايش يافته است. محمودي اوج تقاضا براي خريد ميوه شب عيد را در روزهاي 27تا 29اسفند‌ماه دانست و افزود: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي ارسال بار ميوه‌هاي توليدكنندگان داخلي از شهرستان‌ها به تهران صورت گرفته است.

علاوه بر عرضه برخي ميوه‌هاي ممنوعه وارداتي در ميوه‌فروشي‌هاي سطح شهر با نزديك شدن به نوروز، عرضه ميوه‌هاي نوبرانه با قيمت‌هاي نجومي توسط فروشندگان سيار يا ميوه فروشي‌هاي لوكس نيز آغاز شده است. چغاله بادام و گوجه سبز ازجمله ميوه‌هاي نوبرانه‌اي است كه اين روزها چشم‌نوازي مي‌كند اما هر كيلوگرم چغاله بادام به قيمت 140هزار تومان به فروش مي‌رسد كه البته اين نرخ در مناطق شمال وجنوب شهر متغير است.

گوجه سبز ميوه نوبرانه بهاري ديگري است كه با قيمت بالاتر نسبت به چغاله بادام به مشتريان خاص كه قدرت خريد آن را دارند عرضه مي‌شود. حسين مهاجران، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه وتره‌بار تهران نيز با گلايه از گرانفروشي ميوه‌هاي نوبرانه و برخي ديگر تخلفات ناشي از دستفروشي اين اقلام مانند ايجاد مزاحمت براي مردم به‌دليل استفاده از بلندگو براي تبليغ فروش اين اقلام به ايرنا گفت: چغاله بادام ميوه‌اي است كه از تاريخ 15اسفندماه جاري با قيمت بالا از شيراز وارد تهران و توسط دوره گردها عرضه شد و اكنون نيز اين ميوه نوبرانه از كاشان وارد پايتخت مي‌شود. همچنين با ورود چغاله بادام از ساوه، قم، گرمسار و كرج تا 10روز آينده، نرخ اين محصول كاهش مي‌يابد.

کد خبر 328454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha