همشهری آنلاین: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) می‌گوید اعضای کمیته اجرایی در گذشته آراء خود برای میزبانی جام جهانی را فروخته‌اند.

فیفا روز چهارشنبه همچنین اذعان کرد که اعطای میزبانی جام جهانی 2010 در آفریقای جنوبی نیز در سایه فروش آراء کمیته اجرایی صورت گرفته است.

فیفا در اسناد حقوقی که در دادگاهی در امریکا ثبت شده، گفته است: «اکنون آشکار است که چندین نفر از اعضای کمیته اجرایی فیفا از موقعیت خود سوء استفاده کرده و آراء خود را در چندین نوبت فروخته‌اند.»

در این اسناد آمده است چاک بلیزر، جک وارنر و برخی دیگر از اعضای پیشین کمیته اجرایی در ازای دریافت 10 میلیون دلار میزبانی جام جهانی 2010 را به آفریقای جنوبی اعطا کرده‌اند.

این افشاگری در حالی صورت گرفت که فیفا به منظور مقابله با فساد مقامات ارشد این نهاد عالی بین المللی، در تاریخ 27 فوریه (8 اسفند) انجام اصلاحاتی را در این نهاد تصویب کرد.

فیفا در این اصلاحات دوره ریاست را محدود، حقوق‌های دریافتی مقامات را افشا و تغییراتی در عملکرد مدیریتی این نهاد عالی فوتبال جهان ایجاد کرد.

همچنین شورایی جدید جایگزین کمیته اجرایی سابق می‌شود که بسیاری از رسوایی‌های مالی اخیر در این بخش از فیفا صورت گرفته است.

فیفا از سال گذشته و پس از آنکه دهها تن از مقامات آن به خاطر فساد گسترده مالی تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، دچار بحران شد. در پی آن سپ بلاتر رئیس فیفا به اتهام فساد مالی مجبور به کناره گیری شد.

کد خبر 328442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha