همشهری آنلاین: فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) که مقررات حاکم بر پرطرفدارترین ورزش جهان را تعیین می‌کند تصویب کرد به طور آزمایشی از فن‌آوری ویدئویی موسوم به «ویدئو چِک» برای کمک به داوران استفاده شود.

video check

video check

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار است این فناوری در سال‌های 2017 و 2018 مورد استفاده آزمایشی قرار گیرد و سپس فیفا در مورد استفاده دائمی از آن تصمیم نهایی را بگیرد.

فیفا تصمیم گیری درباره این موضع را «تصمیمی تاریخی» توصیف و اعلام کرده است این دوره آزمایشی دو ساله، «مزایا، معایب و بدترین سناریوها» را نشان خواهد داد.

بر اساس این مصوبه فیفا، داوران در 4 حالت ابهام در به ثمر رسیدن گل، کارت قرمز، پنالتی و خطا می‌توانند با مراجعه به ویدئوها، از آنها کمک بگیرند تا تشخیص درستی داشته باشند.

جیانی اینفانتینو، رئیس جدید فیفا اعلام کرده است که در تصمیم‌گیری در این باره به نظر هواداران و بازیکنان فوتبال توجه می‌کند.

پیشتر مواردی جنجال برانگیز از خطای داوری در مسابقات رسمی پیش آمده که نارضایتی گسترده هواداران را در پی داشته است.

از مهمترین این موارد می‌توان به گل تاریخی دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین به تیم انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ در مکزیک اشاره کرد.

وی در این بازی، فوتبال زیبایی از خود به نمایش گذاشت اما در اوج حساسیت‌ بازی، در ابتدای نیمه دوم گلی را با دست به ثمر رساند که از دید داور دور ماند.

کد خبر 327255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha