همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت از مصدوم شدن ۶۰۰ نفر در کرکوک با گاز خردل، خبر داد و گفت: سه تیم پزشکی از ایران، به کرکوک اعزام شده است .

حریرچی

به گزارش همشهري آنلاين، ایرج حریرچی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پس از تماس وزیر بهداشت عراق با وزیر بهداشت کشورمان و در خواست کمک برای درمان مصدومان انفجار گاز خردل از سوی داعش در شهر کرکوک تاکنون سه تیم پزشکی به سرپرستی دکتر مصطفی قانعی فوق تخصص ریه به این شهر اعزام شده و 50 پزشک عراقی را نيز آموزش دادند.

او گفت: گاز خردل، گاز کشنده ای نیست اما عوارض شیمیایی شدیدی بر جا می‌گذارد که تا سال‌ها و بلکه تا آخر عمر افرادی که دچار آن می‌شوند را آزار می‌دهد و عوارض مزمن آن نيز ماندگار است و بخشی از مصدومیت‌ها نيز مزمن است و در آینده خودنمایی مي‌كند.

  • تمهيدات بهداشتي و درماني وزارت بهداشت در ايام نوروز

دكتر حريرچي، از آمادگی بخش‌های اورژانس بیمارستانی ،کلینیک‌های ویژه و داروخانه‌ها برای ارائه خدمات درمانی در ایام نوروز هم گفت و اينكه 18500تکنسین اورژانس 115در 2158 پایگاه شهری و جاده ای، افزود: 4970 دستگاه آمبولانس 115، 57 اتوبوس آمبولانس، 21 پایگاه اورژانس هوایی، 30 دستگاه موتور آمبولانس و 2 آمبولانس دریایی در ایام نوروز آماده ارائه خدمات به مردم خواهد بود.

او افزود: بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها و سایر بخش‌های بیمارستان و کلینیک‌های ویژه فعال هستند و آماده ارائه خدمات درمانی می‌باشند.

حریرچی گفت :قسمتی از مراجعات به اورژانس در ایام تعطیل مربوط به درمانگاه‌های خصوصی است، به همین دلیل تمهیداتی اندیشیده شده که 25 درصد مراکز درمانی بخش خصوصی نیز در ایام تعطیل فعال باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته، کمی در مورد ارایه خدمات داروخانه ها مشکل داشتیم، امسال داروخانه‌های مکان‌های سیاحتی و زیارتی در ایام تعطیلات نیز به مراجعین خدمات ارایه خواهند داد.

حريرچي گفت: ستادهای عملیات بحران به طور 24 ساعته در دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال هستند و همچنین ایستگاه‌های سلامت نوروزی نیز در اماکن عمومی و پر تردد آماده ارایه خدمات به مردم هستند.

  • فعالیت 4500 بازرس بهداشت محیط

سخنگوي وزارت بهداشت افزود: در برنامه بسیج سلامت نوروزی نیز تعداد 4500 بازرس بهداشت محیط در قالب 1700 تیم در حال فعالیت و بازرسی از مراکز توزیع غذا در سراسر کشور هستند و مردم می‌توانند موارد تخلفات بهداشتی را با شماره‌های 190 و 1490 در میان گذارند.

  • هشدار نسبت به خطرات آتش بازي چهارشنبه آخر سال

سخنگوی وزارت بهداشت بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی والدین و فرزندان از خطرات ناشی از آتش بازی چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: در اسفند ماه سال گذشته 2502 مورد سوختگی و جراحت ناشی از آتش بازی به اورژانس پیش بیمارستانی مراجعه کرده اند، همچنین 459 مورد آمبولانس برای این گونه حوادث در اسفند ماه سال گذشته به محل حادثه اعزام شده است.

دکتر حریرچی با اشاره به آمار حوادث چهارشنبه آخر سال افزود: در گروه سنی 5 تا 19 سال 42.9 درصد و گروه سنی 20 تا 29 سال 26.5 درصد آسیب دیده بودند که 33 درصد آسیب دیدگان دانش آموز بودند. همچنین، شایع ترین عضو آسیب دیده دست بوده است.

به گفته دکتر حریرچی، سال گذشته 93 درصد از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری در مناطق شهری بوده است و 10 مورد فوت در اورژانس بیمارستانی در استان‌ها در اثر آتش بازی اعلام شد.

کد خبر 328222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha