همشهری آنلاین: وزیر صنایع لبنان از وزارت بهداشت به دلیل همکاری‌های پزشکی و درمانی در لبنان تشکر کردو با اشاره به دیدار بار اول خود با وزیر بهداشت کشورمان در بیروت، اظهار داشت: در این سفر به دنبال تبادل تجربیات دارویی، بهداشتی و درمانی هستیم.

وزیر صنایع لبنان

به گزارش وبدا، حسین حاج حسن، در دیدار با دکتر هاشمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در حوزه دارو می توان سرمایه گذاری‌های مشترکی در دو کشور انجام داد و هیاتی از وزارت صنایع، شرکت‌های بیمه، بانک مرکزی و پیمانکاران و تجار حضور دارند که خواهان توسعه روابط بین دو کشور هستند.

وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در سفر وزیر بهداشت ایران به لبنان باید پیگیری شود، افزود: لبنان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری و بازاریابی مشترک در حوزه کشورهای آسیای میانه و شمال آفریقا دارد و شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند در لبنان اقدام به راه اندازی کارخانجات مشترک کنند.

وزیر صنایع لبنان خاطرنشان کرد: ممکن است بخش خصوصی ایران پیشنهاد‌هایی برای همکاری دارویی داشته باشند و بخش‌های مختلف کشور ما هم برای حضور در ایران در حوزه‌های بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه ای دارند.

دکتر حسین حاج حسن بر ضرورت همکاری‌های علمی و پژوهشی دو کشور تاکید کرد و گفت: می توان از طریق احداث دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، به توسعه علوم در دو کشور کمک کرد و باید از شما و وزارت بهداشت به دلیل لطفی که در حق لبنان و تربیت دانشجویان علوم پزشکی کشور ما کرده اید تشکر کنم زیرا آنها نقش بسیار مهمی در درمان نیروهای مقاومت داشتند.

وی اضافه کرد: باید از مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت و هلال احمر ایران هم به خاطر کمک‌هایی که در حوزه پزشکی، درمانی و همچنین از تمام ملت ایران و دستگاه‌ها و نهادهای ایران به تشکر کنم زیرا در مقاطع مختلفی مانند مبارزه با رژیم صهیونیستی، بازسازی ویرانه‌های لبنان، دفاع از لبنان و اقدام‌های بشردوستانه به ما کمک‌های زیادی کردند.

حاج حسن تاکید کرد: ایران در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، تولید داروهای مهم و استراتژیک، پیوند اعضا و اعمال جراحی موفقیت‌های چشمگیری داشته و مایلیم که از روش‌های گوناگون از تجربیات مفید ایران استفاده کنیم.

کد خبر 344895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha