همشهری آنلاین: سیدمحمود میرلوحی گفت از منتخبان اصلاح‌طلب مجلس دهم درخواست شد برنامه‌هایی را که شورای عالی اصلاح‌طلبان تدوین کرده است، بیشتر مطالعه کنند.

اصلاح‌طلبان

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: از منتخبان اصلاح‌طلب مجلس دهم درخواست شد برنامه‌هایی را که شورای عالی اصلاح‌طلبان تدوین کرده است، بیشتر مطالعه کنند.

سیدمحمود میرلوحی «نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول انتخابات و نامزدهای مرحله دوم ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در مجلس دهم» را که در محل سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد، تشریح کرد.

وی افزود: افتتاحیه این نشست با سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد و اختتامیه آن نیز با سخنرانی آقای محمدرضا عارف به پایان رسید.

میرلوحی گفت: همچنین در این نشست آقای مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس جمهور، منتخبان اصلاح طلب مجلس دهم از سراسر کشور و دوستانی از شورای ائتلاف اصلاح طلبان حضور داشتند و برخی سخنرانی کردند.

وی ادامه داد: این نشست به درخواست منتخبان مجلس دهم برای آشنایی بیشتر و دیدن همدیگر برگزار شد تا فرصت گفتگو با هم فراهم شود.

عضو هیئت برگزاری این نشست گفت: ان‌شاءالله زیرساخت فراکسیون امید در مجلس دهم شکل بگیرد و دوستان تا 7 خرداد 95 در جلساتی که نیاز است شرکت کنند.

وی افزود: پیش بینی می کنیم تا 7 خرداد سال آینده که زمان آغاز مجلس دهم است، جلسات اینچنینی تشیکل شود ولی تصمیم چنین جلساتی با منتخبان است.میرلوحی ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست های اینچنینی، منتخبان مجلس دهم بتوانند خودشان را برای مجلس آینده آماده کنند و حضور فعالی در آن مجلس داشته باشند.

وی افزود: مجلس دهم در مورد گره های مزمن حوزه اقتصاد، اشتغال و آرامش، تفاهم، وحدت، همدلی و ایجاد امید مسئولیت دارد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: نشست امروز نشان داد علاوه بر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایانی که حاضر شده بودند بخشی از مستقلین هم برای همکاری با فراکسیون امید ابراز تمایل کرده‌اند.

وی افزود: اینها نویدبخش این است که مجلس آینده فعال، پویا، کارآمد، موثر و مقتدر باشد.

میرلوحی در مورد نامزد شدن عارف برای ریاست مجلس دهم گفت: قبلا هم عرض کردیم مطبوعات به رای نمایندگان احترام بگذارند.

وی افزود: شورای عالی اصطلاح طلبان اعلام کرده که تعیین ریاست مجلس، درون مجلسی است و هرگونه مداخله و پیشداوری در مورد نمایندگان را به صلاح نمی دانیم.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: برآورد ما این است که 124 نفر از نمایندگان راه یافته به مجلس دهم اصلاح طلب و اعتدالگرا هستند.

وی گفت: از نامزدهای باقیمانده برای 69 کرسی مجلس نهم نیز تعداد قابل توجهی اصلاح طلب و اعتدالگرا حضور خواهند داشت.

  • عارف: به 40 کرسی دیگر مجلس نیاز داریم

محمد رضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در این نشست گفت: در دور دوم انتخابات در بدبینانه ترین شرایط باید 40 کرسی دیگر به دست آوریم.

منتخب مردم تهران برای مجلس دهم ادامه داد: در ایام باقی مانده تا برگزاری دور دوم انتخابات نباید هیچ حرف، تحلیل یا نقطه نظری که به انسجام لیست امید آسیب وارد کند، بیان شود. هر اقدامی که عملکرد ما در دور دوم را تحت الشعاع قرار دهد باید کنار گذاشته شود.

رئیس شورای سیاست گذاری اصلاحات با اشاره به این که 14 ماه دیگر دو انتخاب مهم پیش رو داریم گفت: باید همان الگوی 92 در انتخابات 96 نیز دنبال شود.

عارف با بیان این که ما به حرکت جبهه ای عقلانی، اخلاقی نیازمندیم و از هم اکنون نباید هیچ حزب یا تشکلی پیروزی را مختص خود بداند، گفت: اگر روند طی شده تاکنون را ادامه دهیم در انتخابات شوراها هم پیروزیم.

وی همچنین افزود: کارگروه تعامل با منتخبین در شورای عالی سیاستگذاری تشکیل شده تا ما بتوانیم قبل از 7 خرداد اقداماتی که برای انسجام بخشی به " فراکسیون امید " نیاز است، انجام شود.

کد خبر 328044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha