معاون وزیر کشور گفت: مدیریت جناح‌ها و کاندیداها کمک کننده بود و کشور را از برخی چالش‌ها نجات داد. در انتخابات مجلس حتی یک مورد کشته هم نداشتیم و شاهد آمار حوادث و خسارات و تعداد مجروحان بودیم.

به گزارش ایرنا ؛ حسین ذوالفقاری  در نشست استانداران سراسر کشور افزود: با یک کار جمعی از طریق جریانات سیاسی، مقامات سیاسی، وزارت کشور و مسئولان در حوزه‌های مختلف نتیجه این شد که با وجود تمام آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی و چالش‌های سیاسی این امنیت برقرار شد و معنای آن این بود که همه پای کار آمدند.

وی اظهار داشت: در سال 94 در حالی که در محیط پیرامونی ما تحولات و اتفاقات بسیار زیادی در حوزه منطقه‌ای و جهانی رخ داد، امنیت کشور در وضعیت مناسبی قرار داشت.

معاون وزیر کشور با اشاره به وضعیت سوریه و ورود سازمان ملل در حل این بحران، وضعیت یمن، جریان جده، فاجعه منا و مساله سفارت عربستان در تهران، جنگ یمن و ورود روسیه به منطقه گفت: وضعیت پیرامونی ما وضعیت آرامی نبود و کم ثبات بود و از طرفی با مساله برجام، کاهش قیمت نفت تا یک چهارم، کاهش نزولات آسمانی، مساله موسسات مالی و اعتباری و بحث انتخابات را داشتیم.

ذوالفقاری گفت: نماد عینی مدیریت مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در آستانه و طول انتخابات تبلور عینی داشته است و با یک قضاوت منصفانه نتیجه کار جمعی در کشور موجب شد امنیت مثال زدنی در طول انتخابات داشته باشیم.

وی گفت: مدیریت جناح ها و کاندیداها کمک کننده بود و کشور را از برخی چالش‌ها نجات داد. در انتخابات مجلس حتی یک مورد کشته هم نداشتیم و آمار حوادث و خسارات و تعداد مجروحان به شدت پایین آمد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: باتوجه به وضعیت استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری با مدیریت مسایل حتی نیاز نبود از نیروی انتظامی استفاده شود.

  • تمام اقدامات تروریستی علیه امنیت انتخابات خنثی شد

ذوالفقاری همچنین اظهار داشت: چندین جریان تروریستی بود که هدف آنها ایام انتخابات بود و در بازجویی‌ها اعلام شد که برای انتخابات هدف گذاری کرده بودند. در شرق، جنوب و جنوب غرب کشور هیچ کدام موفق نشدند اقدام هایی علیه امنیت انتخابات داشته باشند.

  • باید برای مساله دستفروشان چاره‌ای اندیشیده شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز گفت: این روزها پدیده دستفروشی به شدت رشد پیدا کرده به طوری که ما در شهرهایی مثل تهران و اهواز مواردی درگیری بین کسبه و دستفروشان را شاهد بودیم .

ذوالفقاری افزود: باید برای این موضوع با هماهنگی دستگاه ها و حوزه شهرداری چاره ای اندیشیده شود و همه باید پای کار بیایند و برای این مساله فکری بیندیشند چرا که برای اولین بار است که این درگیری ها را شاهد هستیم.

  • لزوم مدیریت مراسم چهارشنبه آخر سال

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین به مراسم چهارشنبه آخر سال در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: باید برای ساماندهی و مدیریت این مراسم از ظرفیت های تمامی دستگاه ها از جمله صدا و سیما استفاده کرد.

ذوالفقاری خطاب به استانداران افزود: چهارشنبه آخر سال را باید به طور دقیق پیگیری و دنبال کنید تا حوادث و سوانح کم شود.
وی در ادامه اظهار داشت: ایام تعطیلات نوروز را در پیش داریم که باید در بحث امنیت برنامه متنوعی در حوزه امنیتی و انتظامی پیش بینی کنیم چرا که گروهک ها بیکار نمی نشینند و کارشان به جایی رسیده که می گویند هر طور شده باید کاری انجام دهیم و ما نباید از این موضوع غفلت کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: همچنین ممکن است در ایام تعطیلات نوروز نتایج تایید انتخابات از سوی شورای نگهبان اعلام شود که باید در این زمینه نیز آماده باشیم و مراقبت کنیم.

ذوالفقاری تاکید کرد: برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در سال آینده باید در حوزه امنیت فعال باشیم و نگذاریم به حماسه بزرگی که مردم خلق کردند خدشه ای وارد شود.

  •   تدابیر ویژه شورای امنیت برای برخورد قاطع با اتباع غیر مجاز

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه موضوع اتباع غیر مجاز در کشور به عنوان یک مساله اولویت دار برای سال آینده قرار دارد گفت: به دنبال آن هستیم تا سازمان ملی مهاجرت را به تصویب برسانیم تا در این حوزه قوی تر وارد شویم.

ذوالفقاری افزود: سال آینده باید تمرکز ویژه ای روی اتباع غیرمجاز داشته باشیم چرا که شرایط خوب نیست و شرایط در آن طرف نیز به گونه ای نیست که افراد بازگشت داوطلبانه داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید بر اینکه برخورد قاطعی با کارفرمایانی که از اتباع غیر مجاز استفاده می کنند خواهیم داشت گفت: خیلی از شخصیت‌های حقوقی از اتباع غیر مجاز استفاده می کنند حتی برخی رده‌های مسئول نیز از اتباع غیر مجاز به عنوان کارگر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: موضوع اتباع غیر مجاز در جلسه شورای امنیت کشور بررسی و دنبال می‌شود و درباره ورود مجدد اتباع غیر مجاز در کشور نیز اقدامات ویژه‌ای انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا اردوگاه‌ها را تقویت کنیم تا بتوانیم اتباع غیر مجاز را برای مدتی نگه داریم و از ورود مجدد آنان جلوگیری کنیم.
ذوالفقاری در ادامه به موضوع برگزاری مراسم اربعین در سال آینده اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز باید در سال آینده اقدامات ویژه ای انجام شود.

معاون وزیر کشور گفت: بحث دستورالعمل پایش تصویری نیز یکی دیگر از برنامه هایی است که باید همه استانداران از ظرفیت دستگاه ها استفاده کنند. همچنین ما ایجاد مرکز مدیریت امور امنیتی را دنبال می‌کنیم چرا که این مرکز لازمه کار وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری ها است و باید کار را سیستمی دنبال کنیم.

ذوالفقاری به موضوع قاچاق نیز اشاره کرد و گفت: بنابر اعلام ستاد قاچاق حدود 98 درصد قاچاق گرفته نمی‌شود و حدود دو درصدی هم که گرفته می‌شود به شکلی دیگر وارد کشور می‌شود که باید یک فکر اساسی در این زمینه شود.

وی ادامه داد: مساله قاچاق تا زمانی که وضعیت تعرفه ها و عوارض به این شکل باشد هر کاری انجام دهیم قاچاق می آید.


ذوالفقاری با اشاره به بروز برخی اختلافات قومیتی در مرزها گفت: این اختلافات بار اجتماعی برای کشور دارد که اگر همه یک بررسی در این موضوع داشته باشیم، به اجماع نظر خواهیم رسید.

وی ادامه داد: 30 سال است کشور با مساله قاچاق روبه رو است که وارد بازار می شود و ما در این میان بی نتیجه هستیم. اگر تعرفه ها منطقی شود، جلوی رانت و قاچاق گرفته خواهد شد که بخشی هم در این میان اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: در اسکله شهید رجایی سه هزار تا سه هزار و 500 کانتینر وارد می شود که دستگاه ایکس ری بیش از 200 کانتینر را نمی تواند اسکن کند و نتیجه این می شود که داریم.

وی از استانداران خواست تا پیشنهادات خود را درخصوص قاچاق به وزارت کشور اعلام کنند و گفت: تا دو هفته آینده پیشنهادات در این زمینه ارائه خواهد شد اما دو راه حل اصلی مبارزه با قاچاق یکی راه حل اقتصادی و دومی ساماندهی زیرساخت‌هاست.

ذوالفقاری اظهار داشت: اعتبارات مرزها هم پیگیری می‌شود که اگر قول دادند در تخصیص اعتبارات جاری در خدمت استان‌های مرزی هستیم.

کد خبر 328017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha