همشهری آنلاین: وزیر تولیدات دفاعی و علوم و فناوری پاکستان در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور، دعوت از وزیر دفاع ایران را برای شرکت در نهمین نمایشگاه بین المللی تولیدات دفاعی در شهر کراچی، به وی ابلاغ کرد.

دیدار

پاکستان در ماه نوامبر سال جاری میلادی میزبان نهمین نمایشگاه بین المللی تولیدات دفاعی خواهد بود.

'رانا تنویر حسین' در دیدار 'مهدی هنردوست' همچنین آمادگی پاکستان را برای گسترش همکاری با ایران در دوران پساتحریم در زمینه های گوناگون از جمله علم و فناوری مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین برای همکاری میان ایران و پاکستان در زمینه پارک های فناوری ابراز علاقمندی کرد.

رانا تنور حسین ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک سفری به ایران داشته باشد.

مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل ها برای تقویت مناسبات همه جانبه و لزوم جهش در مناسبات تجاری دو کشور، از آمادگی ایران برای تولید و صدور واکسن هپاتیت به پاکستان با توجه به شیوع این بیماری در کشور همسایه خبر داد.

هنردوست با اشاره به همکاری های گذشته دو کشور در زمینه های مخلتف، بر ضرورت تحرک بخشیدن به همکاری های دوجانبه در حوزه علوم و فناوری به خصوص در حوزه پزشکی و فناوری های نو تاکید کرد.

با توجه به سفر آتی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان در دهه نخست فروردین ماه سال 1395، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان این روزها مشغول انجام دیدارهای پی در پی با مقامات و وزیران مختلف پاکستان به ویژه در حوزه های اقتصادی و تجاری است تا زمینه های لازم برای بهره برداری حداکثری از این سفر مهم و تاریخی و جهش در مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور فراهم شود.

کد خبر 327872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha