همشهری آنلاین: پاکسازی محدوده جمهوری از دستفروشان و هدایتشان به سمت پارک دانشجو، هشدار به متخلفان چهارشنبه سوری و اعلام تمهیدات پلیس در این روز، اجرای طرح نوروزی پلیس در دو مرحله تا ۱۵ فروردین‌ماه، از مهم‌ترین مواردی است که فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز به تشریح آن پرداخت.

به گزارش ايسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه طرح دستگیری 137 سارق و زورگیر پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران به دیگر سوالات آنان نیز پاسخ داد و گفت: در سال آینده نیز طرح امنیت محله محور و همچنین طرح امنیت و آرامش در پارک‌ها و بوستان‌های پایتخت اجرا خواهد شد. درخصوص طرح امنیت و آرامش، تمرکز ما عمدتا در برخورد با مزاحمت‌ها، موادمخدر و موارد اینچینی است که در 6 ماهه نخست سال نیز با جدیت اجرا خواهد شد.

وی همچنین به طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و گفت: از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه طرح نوروزی پلیس طی دو مرحله اجرا خواهد شد. مرحله نخست از 15 اسفندماه آغاز شده و تا 29 اسفندماه ادامه دارد که در آن ماموران پلیس با حضور در سطح مراکز خرید، بازار تهران و مراکز تجاری، نسبت به روانسازی ترافیک و همچنین تامین امنیت و برخورد با متخلفان اقدام خواهند کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه دستگیری 137 سارقی که امروز دستگیر شدند نیز با اجرای همین طرح با آنان برخورد شد، گفت: در این ایام اقدامات مضاعفی از سوی پلیس آغاز خواهد شد؛ علاوه بر اینکه نیروهای پلیس به صورت پیاده، خودرویی و نامحسوس در سطح مراکز خرید و بازارها حضور خواهند داشت، تصمیم براین شده تا 29 اسفندماه دفاتر صدور گذرنامه و پلیس مهاجرت، فعالیت خود را تا عصر ادامه دهند و در ایام نوروز فعالیت برخی از این دفاتر نیز در ایام نوروز ادامه داشته باشد. همچنین کمیسیون‌هایی که هر دو هفته یک بار تشکیل جلسه می‌داد به منظور رسیدگی سریع‌تر به درخواست شهروندان هر 48 ساعت یک بار تشکیل جلسه می‌دهد.

ساجدی‌نیا اضافه کرد: همکاران من در پلیس مترو و هرجای دیگری که لازم باشد نیز حضور خواهند داشت تا شهروندان روزهای پایانی سال را در امنیت کامل سپری کنند.

وی به مرحله دوم طرح نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: مرحله دوم این طرح از یکم فروردین‌ماه تا 15 اسفندماه اجرا می‌شود و بر این اساس همکاران من در ایستگاه‌ها و پایگاه‌های پلیس که در سراسر شهر دایر می‌شود، حضور خواهند داشت و علاوه بر این گشت‌های خودرویی و موتوری در سطح محلات انجام خواهد شد تا نسبت به تامین امنیت شهروندان و همچنین منازل و اموال آن دسته از شهروندان که به سفر رفته‌اند نیز اقدام شود.

رییس پلیس تهران بزرگ از شهروندان خواست که دستورات، توصیه‌ها و نکاتی که پلیس مطرح می‌کند در ایام نوروز حتما توجه کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

بایدها و نبایدهای پلیس برای چهارشنبه سوری
ساجدی‌نیا درباره تمهیدات پلیس برای چهارشنبه سوری نیز با تاکید بر اینکه پلیس مانع خوشحالی مردم نیست، تصریح کرد: البته قطع به یقین با هنجارشکنان و مزاحمان مردم بنا به خواست خودشان برخورد خواهیم کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوال ایسنا درباره برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در پارک‌ها و معابر اصلی نیز گفت: ما همه ساله تاکیدمان بر برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به شکل کوچه‌محور بوده است و امسال نیز بر همین موضوع تاکید داریم و قطعا با توجه به اینکه در معابر اصلی، میادین و پارک‌ها ممکن است برای شهروندان مزاحمت ایجاد شود، برگزاری چنین مراسم‌هایی در این اماکن ممنوع بوده و باید شهروندان در همان کوچه و مقابل در منزل خود مراسم چهارشنبه آخر سال را به شکل همان آیین‌های سنتی خود برگزار کنند.

ساجدی‌نیا اظهار کرد: اگر چنانچه افرادی اقدام به هنجارشکنی در چهارشنبه سوری کرده و برای شهروندان مزاحمت ایجاد کنند، طی هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، تا پانزدهم فروردین‌ماه میهمان پلیس خواهند بود. این شرایط برای خودروهای این افراد نیز صدق کرده و خودروی متخلفان تا 15 فروردین توقیف خواهد شد.

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین افزود: در این شب ما محدودیت ترافیکی نخواهیم داشت اما همکاران من همچون دیگر ایام سال در آماده باش خواهند بود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه پلیس با خرید و فروش موادمحترقه برخورد می‌کند، به ایسنا گفت: همچنان نظارت و کنترل ما در خرید و فروش موادمحترقه ادامه دارد و عمده تمرکز پلیس برخورد با عاملان اصلی و فروشندگان عمده این مواد است.

به گفته وی، در سال‌های اخیر همواره شاهد کاهش پیامک‌ها و همچنین مزاحمت‌های سوتی چهارشنبه سوری در سطح پایتخت بوده‌ایم.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوالی درباره حضور ماموران پلیس در ایستگاه‌های مترو نیز گفت: تا هر زمانی که نیاز باشد، پلیس در هر مکانی که نیاز به حضورش باشد مستقر خواهد شد و اتفاقا حضور پلیس در مترو رضایت شهروندان و تهرانی‌ها را نیز در پی داشته است.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره همکاری پلیس و شهرداری در برخورد با دستفروشان نیز گفت: پلیس در طول دو ماه گذشته همکاری خوبی با شهرداری تهران برای برخورد با دستفروشان و جمع‌آوری آنان داشته و در بسیاری از نقاط و اطراف بازار نیز این اتفاق به خوبی رخ داده است. در حال حاضر 50 نقطه برای دستفروشان در نظر گرفته شده که در آنها مستقر خواهند شد.

هدایت دستفروشان جمهوری به پارک دانشجو
وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره درگیری پیش آمده میان کسبه و دستفروشان در محدوده جمهوری، اظهار کرد: تعدادی از کسبه و مغازه‌داران این منطقه به فعالیت دستفروشان اعتراض داشتند اما موضوع حادی نبود و با حضور به موقع پلیس و گفت‌وگو با طرف، این موضوع حل و فصل شد. شب گذشته نیز با هماهنگی عوامل شهرداری، پارک دانشجو برای استقرار این دستفروشان در نظر گرفته شد و قرار شد آنان 10 روز باقیمانده سال را در پارک دانشجو مستقر شوند.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به سوال دیگر درباره راه‌اندازی پلیس اطفال در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در حوزه اطفال ما مجرم زیادی نداریم اما با توجه به اینکه آیین دادرسی کیفری جدید پلیس را ملزم به راه‌اندازی یگانی به نام پلیس اطفال کرده بود،‌ ما این طرح را اجرا کردیم و در حال حاضر ماموران آموزش دیده و در سطح کلانتری‌ها و همچنین پلیس آگاهی مستقر هستند و اگر موارد جرم یا موضوعاتی که مرتبط با افراد کمتر از 17 سال است، رخ دهد، عمدتا به پلیس اطفال ارجاع داده خواهد شد.

کد خبر 327753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha