چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اینترنت نسل ۵ از آن جایی که ۱۰۰ برابر از اینترنت بی‌سیم حال حاضر سریعتر است، انتظارات زیادی برای کارایی از این تکنولوژی به وجود آورده است.

اینترنت نسل ۵

همانطور که گفته شد اینترنت نسل 5 صد برابر سریعتر از اینترنت رایج در دنیا است. حتی سرعت اینترنت نسل 5 سریعتر از فيبرهاي نوري است که كمپاني گوگل پیشنهاد استفاده آن‌ها برای اتصال به سرور در خانه‌ها داده بود. بالا بودن سرعت این تکنولوژِی بسترهایی را فراهم کرده است که کارهایی را که در گذشته غیر ممکن بود؛ اینترنت انجام دهد، حالا قابل انجام باشد.

در گنگره جهانی موبایل 2016، کریستیانو آمون مدیرعامل شرکت ساخت سخت افزار کوالکوم(Qualcomm) گفت: اینترنت نسل 5 در حال حاضر وارد مرحله جدیدی از ساخت شده است. اینطور که به نظر می‌رسد احتمالا تا سال 2018 بهره برداری از این تکنولوژِی امکان‌پذیر است.

 یکی از اتفاقاتی که امکان پذیراست ، بازی کردن با هدست واقعیت گرا مجازی می‌باشد. فرض کنید شما این هدست را در سر دارید و خودتان عملا به دنیای مجازی بازی سفر کرده‌اید و بازی را می‌توانید حس کنید. این کار در آینده ای نه چندان دور با اینترنت نسل 5 امکان پذیر است.

مارک زاکربرگ مدیر عامل شرکت فیس بوک در کنگره جهانی موبایل با ابراز امیدواری از ساخت هرچه سریعتر اینترنت نسل 5 گفت: هدست واقعیت گرا مجازی یکی از تکنولوژی‌هایی است که 5G را می‌کشد.

زاکربرگ ادامه داد: دیگر لازم نیست که برای انتقال فایل زمان زیادی را صبر کنیم. با استفاده از این تکنولوژِی می‌توان هدست واقعیت گر را به موبایل وصل کرد.

  • 2. ماشین‌های بدون سرنشین

اینترنت نسل 5 قابلیت هماهنگ‌سازی با ماشین‌های بدون سرنشین را دارد که می‌تواند ماشین را با مرکز کنترل وصل کند تا دستور عمل حرکت در جاده را برای ماشین توضیح دهد.

همچنین در گنگره جهانی موبایل، والکر هلد مدیر ارشد بازاریابی و نوآوری کمپانی نوکیا گفت: شما می‌توانید خیابانی را بدون چراغ راهنما و ترافیک تصور کنید. ماشین‌ها از کنار یکدیگر عبور می‌کنند بدون هیچ گونه برخوردی.

برای اولین بار ماشین‌ها با استفاده از این تکنولوژی دارای سنسور حرکتی دوربین خواهند بود. اگه یک تصادفی رخ دهد، شما می‌توانید ویدیوی تصادف را در آن زمان از تمام زوایا و فضاهای مختلف از دیگر ماشین‌ها تماشا کنید.

  • 3. کنترل بیمار از راه دور((Remote health care

پزشكی از راه دور با اینترنت نسل 5 يك اتفاق عالي است.اگر این کار عملی شود دیگران قادر خواهند بود که از طریق اینترنت به صورت زنده یک عمل جراحی را مشاهده کنند. این حرکت کار را برای جراحان هم راحت می‌کند که اگر پزشک نتواند در زمان معین شده خود را به اتاق عمل برساند می تواند از 1000 مایل دورتر عمل خود را انجام دهد.

این کارایی‌های گفته شده فقط یک در میلیون از کارهایی است که اینترنت نسل 5 توانایی انجام دادن آن‌ها را دارد.

اینترنت نسل ۵

منبع: cnet

کد خبر 327709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha