همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در همایش بزرگداشت روز شهید گفت: شهادت، مصیبت نیست.مصیبت زمانی است که راه را گم کرده و مسیر را به اشتباه برویم و یا از شهدا برای رسیدن به قدرت، ثروت، ویژه خواری و امیال خود، سوء استفاده کنیم.

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، با بیان اینکه مجلس گرامیداشت شهدا نباید همانند مجلس ترحیم باشد، افزود: نگاه آن عزیزان به دنیا و آفرینش متفاوت بود.

دکتر هاشمی تاکید کرد: شهادت در دوران جنگ مد نبود و آنها زنده هستند و در پیشگاه الهی ارتزاق می‌کنند. آن عزیزان با عشق و علاقه برای دفاع از دین، ناموس و میهن خود می‌جنگیدند و قبل از شهادت در رود کارون غسل می‌کردند و از خدا طلب شهادت داشتند و بهترین لحظات زندگی خود را فدا می‌کردند.

وزير بهداشت به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و با اشاره به دوستی خود با شهید محمد طرحچی (بنیانگذار فرمانده پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی) گفت: او یکی از بهترین مهندسان کشور بود که از دانشگاه پلی تکنیک فارغ التحصیل شده و به جهاد وارد شده بود.

وزیر بهداشت گفت: به جز شهید همت که سالگرد شهادت ایشان نزدیک است و به سید الشهدای جنگ معروف است، فردی به بی باکی ،شجاعت و جسارت شهید طرحچی ندیدم و او در جبهه و در زمان اقامه نماز، با گلوله تانک به شهادت رسید و چه سعادت بزرگی نصیب ایشان شد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه جانبازانی که 30 سال روی تخت هستند، به هیچ وجه از وضعیت خود پشیمان نیستند، افزود: آنها می‌گویند که بهترین تصمیم عمر خود را گرفته اند زیرا بالاترین مدال افتخاری که نصیب خانواده ها می‌شود، شهادت و جانبازی است.

دکتر هاشمی، بزرگترین موهبت در دنیا را مرگ دانست و گفت: اگر مرگ نبود مشخص نبود که انسان چه کارهایی می‌کرد. مرگ جزء معدود اتفاقاتی است که در دنیا دروغ نیست و همه آن را باور کرده اند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شهادت غم ندارد بلکه غم آن مربوط به رفتار و کردار ما است، گفت: وقتی تصمیمات حکومت، نظام، مسئولان، مجلس و دولت در راستای آرمانها و آرزوهای شهدا، امام خمینی(ره) و انقلاب باشد، این خانواده‌ها خوشحال و خشنود و روح شهدا نیز شاد می‌شود و اگر تصور کنند که از مسیراهداف شهدا و انقلاب غافل هستیم، ناراحت می‌شوند.

دکتر هاشمی امنیت موجود ایران در منطقه آشوب زده خاور میانه را ایستادگی ملت ایران و قدرت جمهوری اسلامی را مدیون خون پاک شهدا، راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اینکه مجلس و مراسم شهید و شهادت باید بهترین و پر نشاط ترین مراسم باشد، اظهار داشت: آنها به اجر و آرزوی خود رسیده اند و ما باید مراقب باشیم که در حق آنها ظلمی نشود.

دکترهاشمی یکی از نگرانی‌های خود را عدم مراقبت و احترام به فرزندان شهدای کشور و شهدای بزرگواری مانند شهیدان بهشتی، همت و باکری دانست و گفت: باید از آنها مراقبت کنیم و نظام جمهوری اسلامی با آنها با احترام برخورد کند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر توجه همگان بر وصیت و فرمایشات امام راحل مبنی بر اتحاد و همدلی، خاطر نشان کرد: امام بزرگوار می‌فرمودند که اگر با هم باشید به کشور آسیبی نمی‌رسد و اگر آسیبی رسید متوجه خودمان یعنی نفس انسان و جناح بازی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حل مشکلات کشور در گرو وحدت و گام برداشتن و قلم زدن در مسیر انقلاب، امام راحل و شهدا است، افزود: افرادی که ضعف‌ها را بزرگ جلوه داده می‌دهند و بنا به مخالفت در امور دارند، کشور را دچار یاس و نا امیدی می‌کنند و به فرموده امام خمینی(ره) یاس و نا امیدی از جنود ابلیس است.

دکتر هاشمی در پایان با اشاره به تحول در طبیعت همزمان با روزهای پایانی سال، ابراز امیدواری کرد تا در افراد نیز تحولی صورت گیرد و شاهد وحدت بیش از پیش مسئولان و سران کشور باشیم چرا که خروجی آن موجب رضایتمندی مردم و شادی دل شهدا و خانواده‌های آنها خواهد شد.

کد خبر 327687

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha