سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی از افزایش مراکز مشاوره ژنتیک «هر استان، یک شهر» در سال آینده خبر داد و گفت: پتانسیل راه‌اندازی بیش از دو هزار مرکز را داریم.

به گزارش مهر، دکتر مجید رضازاده در مورد مراکز مشاوره ژنتیک افزود: در حال حاضر ۲۵۰ مرکز مشاوره ژنتیک در کشور فعال هستند به طوری که ۴۰ مرکز دولتی بوده و مابقی نیز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده‌اند.

وی گفت: دو برنامه برای سال آینده در دستور کار داریم به طوری که مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج یکی از آنهاست که البته امسال نیز اجرایی می شد و در سال ۹۵ گسترده تر و در سطح کشور انجام خواهد شد.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی به برنامه غربال گری ژنتیک در دبیرستان ها نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر این برنامه افراد در سن ازدواج نیز از آموزش های لازم برای غربال گری و فرهنگ سازی برای مشاوره ژنتیک برخوردار می شوند تا زمانی که این افراد قصد ازدواج دارند آگاهی لازم برای انجام مشاوره و آزمایشات لازم را داشته باشد.

رضا زاده از آموزش ۲۲۰۰ پزشک دوره دیده خبر داد و گفت: هر کدام از این افراد آموزش های لازم برای تاسیس و انجام اقدامات تخصصی در مراکز مشاوره ژنتیک را پیدا کردند و می توانند یک مرکز راه اندازی کنند.

به گفته وی پتانسیل راه اندازی بیش از دو هزار مرکز مشاوره ژنتیک را در سراسر کشور داریم به شرطی که مراجعه کننده وجود داشته باشد و بدین منظور باید فرهنگ سازی شود که این برنامه نیز آغاز شده است.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی از گسترش مراکز مشاوره ژنتیک در سال آینده خبر داد و گفت: براساس نیاز استان ها و همچنین ارزیابی طرح آزمایشی هر استان یک شهر مراکز مشاوره بیشتری را در سراسر کشور راه اندازی خواهیم کرد.

کد خبر 327600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha