همشهری آنلاین: مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن اعلام ۲۳۰ مورد فرزندخواندگی در تهران طی ۹ ماهه اول امسال اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۰۰زوج پشت نوبت پذیرش فرزندخوانده هستند.

ايسنا نوشت: دلبری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه چهار شیرخوارگاه در سطح استان کودکان صغر تا شش سال را پذیرش می کنند گفت: در طول 9 ماه گذشته 510 کودک به شیرخوارگاهها معرفی شده اند که به طور میانگین 57 نفر در ماه است.

وی ادامه داد: از این تعداد 28 درصد به علت اعتیاد والدین، 34.5 درصد به علت رهاشدن در سطح جامعه، 10.5 درصد به علت متارکه والدین، 7.5 درصد به علت حضور والدین در زندان، 7.6 درصد به علت فوت والدین، 6.3 درصد به علت عدم توانایی در نگه داری، 3 درصد به علت کودک آزاری و 2.5 درصد به علت عدم توانایی مالی والدین به این مراکز سپرده شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه همچنین از این تعداد 19 کودک مبتلا به اچ آی وی مثبت و 10 کودک مبتلا به هپاتیت بوده اند اظهار کرد: بیش از 70 درصد این کودکان بدسرپرست هستند.

وی درباره میزان تقاضا فرزندخواندگی در 9 ماهه اول امسال گفت: در سال 93، 142 مورد فرزندخواندگی داشتیم اما در سال 94، تا کنون به 230مورد رسیده است و برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال این رقم را به 330 مورد برسانیم.

دلبری ادامه داد: اکنون 1600 زوج در نوبت دریافت فرزند هستند. جلسات مختلفی با قوه قضاییه و دادستانی به منظور احصای چالش ها و رفع موانع داشته ایم که بخشی از این مشکلات هم حل شده است.

وی با اشاره به برنامه بهزیستی تهران برای ارتقای شیرخوارگاه‌ها گفت: در همین راستا سه تیم ارزیابی ارتقای کیفیت تشکیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اعلام این خبر که سه مورد تقاضا از سوی دختران مجرد برای فرزندخواندگی وجود داشت گفت: یک مورد انجام شده است، یک پرونده در دست بررسی است و یک متقاضی نیز در نوبت است.

دلبری همچنین با بیان اینکه یکی از مشکلات دریافت فرزند از مبادی غیرقانونی است، گفت: 150 خانواده از این طریق کودکی را به عنوان فرزند پرورش داده اند که کارگروهی در شعبه237 قوه قضاییه تشکیل شده تا این خانواده ها بتوانند روال قانونی فرزندخواندگی این کودکان را طی کنند.

کد خبر 320363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha