دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به رسم یک دهه گذشته در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار و در آن از مقام مرحوم فرج‌الله سلحشور تقدیر شد.

شهید غنی‌پور ( سمت راست) در کتابخانه مسجد جوادالائمه

به گزارش همشهري، مسجد جوادالائمه كه از پيش از انقلاب تا امروز خاستگاه هنرمندان متعهد انقلابي بوده، در بيست‌ونهمين سالگرد شهادت خالق داستان‌هاي «گل خاكي» و «عمو سبدي» ميزبان برگزيدگان ادبيات ايران در حوزه‌هاي كتاب كودك و نوجوان، انقلاب و دفاع‌مقدس و آزاد شد. شهيد غني‌پور 10اسفند 65 در 22سالگي در خاك تفتيده شلمچه به ديدار يار شتافت اما ياد و نامش با راه‌اندازي يك جايزه ادبي به همت زنده‌ياد اميرحسين فردي همچنان باقي است.

هيأت داوران پانزدهمين جشنواره ادبي شهيد غني‌پور در بخش كودك از 2 اثر «واي، نه» كلر ژوبرت نويسنده فرانسوي مقيم ايران و «دختر كوچولو و فرمانده سيبيلو» نوشته الهام مزارعي تقدير كرد. در اين بخش اثر برگزيده معرفي نشد و در بخش كتاب نوجوان هم جايزه كتاب برگزيده به «بچه‌هاي كشتي رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقي رسيد. «ديوانه‌وار» نقي سليماني و «بايقوش» علي ناصري ديگر نامزدهاي اين بخش بودند. در بخش كتاب‌هاي دفاع‌مقدس و انقلاب، «خنده‌زار» نوشته محمد محمدي نورآباد اثر برگزيده معرفي شد و هيأت داوران از محمدرضا بايرامي براي كتاب «خط تماس» تقدير كرد.

در بخش رمان آزاد هم «پنجشنبه فيروزه‌اي» سارا عرفاني جايزه اثر برگزيده را از آن خود كرد و «دزده‌كشي» فريبا منتظرظهور مورد تقدير قرار گرفت. همچون سال گذشته، بنياد ادبيات داستاني 2ميليون تومان به آثار برگزيده و يك ميليون تومان به تقديري‌ها اهدا و از نويسندگان حمايت كرد. در بخش ديگري از مراسم اختتاميه جايزه كتاب سال شهيد غني‌پور، خانواده مرحوم سلحشور مورد تقدير قرار گرفتند. ضمن اينكه متوليان پانزدهمين جشنواره از حبيب والي‌نژاد، تهيه‌كننده پيشكسوت سينما و عضو شوراي مسجد جوادالائمه(ع) تقدير كردند. وي امسال فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» محمدحسين مهدويان را در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر داشت كه در نهايت موفق شد سيمرغ بلورين بهترين فيلم را از آن خود كند.

کد خبر 327516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha