همشهری آنلاین: وکیل شرکت نفت با بیان اینکه زنجانی ریالی از بدهی‌هایش را پس نداد، گفت: حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان از اموال وی در داخل کشور است که چیزی جز دردسر ننیست چون برخی اموال بدهی بانکی و برخی بعضا معارض دارد.

متهم نفتی

غلامرضا مهدوی وکیل شرکت ملی نفت در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره اعلام حکم بدوی بابک زنجانی و تکلیف اموال شرکت ملی نفت گفت: متاسفانه بابک زنجانی تا امروز حتی یک دلار از مطالبات شرکت ملی نفت را پرداخت نکرده و وعده‌های توخالی و واهی که سال‌ها داده بی‌نتیجه بوده است.

وی افزود: شرکت نفت به جز اموالی که فعلا در داخل کشور توقیف شده و با مجوز مقامات قضایی در اختیار شرکت نفت قرار گرفته تا از طریق مزایده فروخته شود، اموال دیگری چه وجه ارزی و غیر ارزی در اختیار ندارد.

مهدوی تصریح کرد: حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان از اموال بابک زنجانی در داخل کشور است و بر اساس اظهارات مقامات نفت، این اموال چیزی جز دردسر نداشته چون برخی اموال بدهی بانکی و برخی بعضا معارض دارد که نگهداری آن‌ها مشکلاتی برای شرکت نفت ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مطلوب این بود که متهم پولی که از نفت برده بود یکجا بر می‌گرداند که متاسفانه این امر محقق نشد.

وکیل شرکت ملی نفت با اشاره به حکم دادگاه شعبه ۱۵ که روز گذشته توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شدد، اظهار داشت: تا امروز تغییری در بازگشت اموال حاصل نشد و هیچ اقدامی برای بازگرداندن اموال بیت المال و خزانه و حسابهای بانکی انجام نداد.

وی با بیان اینکه این حکم رسمی و البته قابل تجدیدنظر است، ادامه داد: ما آنچه در دو تا سه سال اخیر شنیدیم چیزی جز وعده‌های توخالی و آدرس‌های غلط نبوده است اما امیدواریم در فرصت‌هایی که قانونا برای متهم وجود دارد جدی فکر کند و برای بازگشت پول و اموال بیت المال اقداماتی انجام دهد.

مهدوی خاطرنشان کرد: اگر متهم همکاری کند و پول را بازگرداند دادگاه طبق موازین حکم قانونی را می‌دهد.

وی با بیان اینکه دادگاه چندبار به متهم فرصت داد که پول را برگرداند اما واکنشی از سوی متهم دیده نشد، یادآور شد: در حال حاضر استنباط بنده این است که اگر متهم پولی که از بیت المال برده برگرداند مشمول برخی تخیف‌ها می‌شود.

کد خبر 327486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha