همشهری آنلاین: علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به فعالیت‌های سال جدید سینمایی بیان کرد که بیش از ۴۰ فیلم سینمایی دارای پروانه ساخت، در مرحله پیش تولید و در دست تولید هستند.

تابش

به گزارش مهر؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی  با اشاره به برنامه های این بنیاد برای سال ۹۵ گفت: همزمان با اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، سال نو سینمایی شروع شد و ما در حال حاضر ضمن بررسی وضعیت موجود، مشغول برنامه‌ریزی برای برنامه های سال آتی سینمایی هم هستیم تا برای سال آینده آماده شویم و بتوانیم پرشورتر از گذشته عمل کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افق پیش‌روی بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: خوب است بدانید که آقای ایوبی رییس سازمان سینمایی و تیم همکاران وی در سازمان سینمایی و مدیران موسسات سینمایی از جمله بنیاد فارابی، همزمان با برگزاری جشنواره فجر انقلاب اسلامی جلساتی را برای طراحی برنامه ها در سال آینده برگزار کردند. تاکنون حدود چهار تا پنج جلسه به ریاست آقای ایوبی تشکیل شده است و ما در این جلسات روی این برنامه ها بررسی و تبادل نظر کردیم و امیدوارم سازمان سینمایی در اوایل سال آینده این سیاستگذاری ها را رسما اعلام کند.

مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به این سیاست ها یادآور شد: تولید و نمایش در سینما یک جریان جاری است و در این راستا بخشی از سیاست ها و برنامه‌هایی که در سال ۹۴ وجود داشته است تداوم خواهد داشت با این حال در نحوه حمایت‌ها و اولویت‌هایی که قرار است سازمان سینمایی در بخش های مختلف اعلام کند تغییراتی خواهیم داشت.

تابش در پایان با اشاره به وضعیت تولید آثار سینمایی بیان کرد: با بررسی گزارش وضعیت تولید، تامین تجهیزات فنی و توزیع خدمات فنی در سینما می توان گفت اکنون و در آغاز سال سینمایی جدید بیش از ۴۰ فیلم سینمایی دارای پروانه ساخت در مرحله پیش تولید و در دست تولید هستند. باقی فیلم ها هم در سال ۹۵ پروانه ساخت دریافت خواهند کرد و تولیدشان آغاز خواهد شد و امیدواریم با توجه به تحولات در عرصه بین المللی و شور و امید مردم و جامعه هنری، سال ۹۵ سال پرباری برای سینمای ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی باشد.

کد خبر 327378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha