همشهری آنلاین: آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی پس از یک دوره بیماری و یک هفته کما روز جمعه ۱۴ اسفند در ۸۱ سالگی به دیار باقی شتافت و صبح امروز شنبه ۱۵ اسفندماه در جوار بارگاه امام هشتم تشییع و تدفین شد.

رهبر معظم انقلاب

رهبرمعظم انقلاب به منظور اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی شب گذشته (جمعه شب) وارد مشهد شدند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس‌ جمهور صبح امروز به منظور شرکت در مراسم تدفین تولیت فقید آستان قدس رضوی عازم مشهد شد، وی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان یکی از پیشتازان نهضت اسلامی نام برد و تصریح کرد: رحلت ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی و بویژه خراسان است.

روحانی تصریح کرد: این سفر با هدف زیارت بارگاه منور هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) و شرکت در مراسم خاکسپاری حضرت آیت‌الله واعظ طبسی انجام گرفته است.

رییس‌ جمهور از آیت‌الله واعظ طبسی به عنوان مجتهدی مخلص، مجاهد و معتدل در راستای هدف‌های نظام اسلامی نام برد و گفت: آیت‌الله واعظ طبسی از فرهیختگان جامعه روحانیت و از مبارزان بنام و از پیشتازان نظام اسلامی بودند و رحلت ایشان را به ملت ایران اسلامی، رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و مردم ایران و خانواده معظم ایشان، تسلیت می‌گویم.

روحانی افزود: آیت‌الله واعظ طبسی در کنار مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد از شخصیت‌هایی بودند که رهبری نهضت اسلامی را در این منطقه برعهده داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت سنگینی را در تولیت آستان قدس رضوی و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری برعهده داشتند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که به منظور شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی صبح امروز وارد مشهد شده بود، در بدو ورود در جمع خبرنگاران گفت: آیت‌الله واعظ طبسی یکی از استوانه‌های انقلاب بود و ایشان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی در پیش‌برد اهداف و ساماندهی وضعیت کشور داشت، امروز خلاء حضور ایشان در کشور حس می‌شود، امیدواریم خداوند ایشان را قرین رحمت کند.

حدود ساعت 9 صبح پیکر آیت‌الله واعظ طبسی از سمت حسینیه و کتابخانه امام رضا (ع) واقع در میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی با حضور مسئولان کشوری و استانی و جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی تشییع شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، سردار سلامی، محمدباقر قالیباف، علاءالدین بروجردی، محمدرضا عارف و همچنین محمد هاشمی و حجت الاسلام علی عسگری به نمایندگی از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم حضور داشتند.

عزاداران با نوای «عزا عزاست امروز، امام هشتم ما صاحب عزاست امروز» پیکر این مجاهد و مبارز انقلاب را تا حرم مطهر رضوی تشییع کردند، ساعت 10:30 صبح نیز در صحن جامع رضوی پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و در ادامه خطبه مرسوم در حرم حضرت ثامن ‌الحجج (ع) بر پیکر آیت الله واعظ طبسی قرائت ‌شد.

مراسم اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، زیارت امین الله، قرائت پیام رهبری و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله معصومی، آیت الله امامی کاشانی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری،حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، آیت‌الله علم الهدی، محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهوری، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار قاآنی جانشین سپاه قدس، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف، محمد هاشمی، حجت الاسلام عسگری، آیت الله حسن عالمی، حجت الاسلام رئیسی دادستان کل کشور، از جمله مقامات کشوری و لشکری حاضر در این مراسم بودند.

پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب، تشییع کنندگان شعار "ای رهبر فرزانه آماده‌ایم آماده" سردادند.

سرانجام پیکر آیت‌الله واعظ طبسی در جوار بارگاه امام رضا(ع) آرام گرفت و در رواق توحیدخانه، پشت سر امام و صحن عتیق به خاک سپرده شد.

کد خبر 327242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha