جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۳
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: چهارمین دوره مسابقات کشوری انتخابی WCG از روز پنجشنبه نهم شهریور در تهران آغاز به کار کرد.

این مسابقات به منظور انتخاب تیم اعزامی ایران به مسابقات المپیک جهانی بازی‌های کامپیوتری برگزار می‌شود. تیم ملی ایران در مسابقات جهانی، ‌هفت نفر عضو خواهد داشت.

به گزارش همشهری، محمود اسکویی مسئول اجرایی این مسابقات گفت که برگزارکنندگان ایرانی این مسابقات تلاش بسیاری می‌کنند که تیم ایران در مسابقات جهانی WCG در بازی FIFA مقام کسب کند.

مسابقات WCG  از سال 2000 آغاز به کار کرده است و در حال حاضر 75 کشور در این المپیک شرکت می‌کنند. چندین هزار نفر در دوره فینال نهایی این مسابقات که در شهر مونزا ایتالیا در ماه اکتبر برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

برای برگزاری بهتر و برقراری نظم، امنیت و آرامش در محیط مسابقات بازیهای رایانه ای اجرای ضوابط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صنفی ذیربط از سوی برگزار‌کنندگان لازم و ضروریست.

سن افراد شرکت کننده در هر بازی باید مطابق با آخرین استانداردهای وضع شده از سوی هیات رتبه بندی نرم افزارهای تفریحی (ESRB ) و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد. رعایت اصول اخلاقی شرط اولیه شرکت در این مسابقات است.

بازی‌ها می بایست در فضایی کاملا دوستانه و با روحیه ورزشی برگزار گردند . بازیکنان به هیچ وجه حق اعتراض و یا صحبت غیر دوستانه با یکدیگر را ندارند . درصورت داشتن هرگونه اعتراضی نسبت به وضعیت مسابقه و یا داوری ، بازیکنان می توانند این اعتراض را بعد از انجام بازی و یا در صورت امکان توقف آن فقط به داوران بازی اعلام نمایند .

در این دوره از مسابقات، بازی‌های WarCraft III: The Frozen Throne به صورت یک نفره و دو نفره و همچنین FIFA soccer 2006  برگزار می‌گردد.  بازی WarCraft در سه مرحله تک حذفی،  گروهی ودوحذفی انجام می‌شود.انتخاب نژاد در بازی به صورت آزاد است و همچنین انتخاب تصادفی در بازی آزاد است.

 انتخاب نژاد و شروع به بازی می بایست با تایید داور بازی باشد در صورت تغییر نژاد بدون کسب اجازه از داور بازی ، بازیکن ممکن است با تشخیص داور بازنده اعلام شده و یا اخطار دریافت کند .

سرعت بازی در سریعترین حالت ممکن قرار می‌گیرد و نقشه‌های بازی عبارتند از:

 Terenas Stand ,Twisted Medows,Turtle Rock,Echo Isleو Lost Temple 

 استفاده عمدی از مشکلات و نواقص بازی می توانند در ساده ترین حالت به دریافت یک اخطار و در شرایط دیگر به اعلام باخت برای بازیکن خاطی منجر گردد. در صورتی که بازیکنی مرتکب هرگونه بازی غیر جوانمردانه گردد با نظر کمیته برگزاری ممکن است از مسابقات محروم گردد .

در FIFA 2006 توانایی‌های بازیکنان و تیم‌ها نباید به صورت مجزا تعریف گردد . تنها Patch  رسمی Multitool  در مسابقات مجاز بوده و به کار گرفته می شود. گرافیک و سایر تنظیمات فقط از طریق منوی بازی قابل تغییر است و هیچ بازیکنی اجازه استفاده از فایل پیکر‌بندی بازی را ندارد.

 تماشای مسابقات برای عموم آزاد است، این مسابقات از تاریخ 9 الی 18 شهریور در سالن الغدیر ، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود و نتایج آ‌ن و همین طور سایر اطلاعات در سایتir.worldcybergames.com در دسترس عموم قرار دارد.

کد خبر 3271

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز