همشهری آنلاین: رییس جمهوری در پیامی رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم متدین خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

ایسنا نوشت: متن پیام حجت الاسلام دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این روحانی عالی مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تاثیر گذار خود، و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی بن موسی الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.

فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می شود. اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی بن موسی الرضا(ع) محشور فرماید.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 327077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha