سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

نویسنده ترکیه‌ای برنده جایزه نوبل فیلمنامه‌ای را که از روی رمان «موزه معصومیت» خود نوشته بود، در اقدامی کم‌سابقه در قالب یک کتاب تازه روانه بازار می‌کند.

نویسنده

به گزارش همشهري، اورهان پاموك براساس رمان سال 2008يك فيلمنامه نوشت كه تابستان امسال در قالب مستند 97دقيقه‌اي «معصوميت خاطرات» به كارگرداني گرنت جي در جشنواره فيلم ونيز به نمايش درآمد و قرار است كمتر از يك‌ماه ديگر در تركيه روي پرده سينماها برود. نويسنده شهير ترك همزمان با اكران اين فيلم، فيلمنامه معصوميت خاطرات را به داستاني تازه تبديل كرده و با افزودن يك مقدمه و متن مصاحبه‌خود، آن را در دسترس مخاطبانش قرار مي‌دهد.

پاموك 63ساله كه در 2006موفق به بردن جايزه نوبل ادبيات شد، از محبوب‌ترين نويسندگان امروز است و 13ميليون نسخه از آثارش به 63زبان منتشر شده است. مؤسسه انتشاراتي ياپي كردي معصوميت خاطرات را در تركيه عرضه مي‌كند. در عين حال، پاموك براي انتشار آن در خارج از مرزهاي سرزمين مادري‌اش با انتشارات فابر‌اند فابر، ناشر موزه معصوميت، مذاكره كرده است. از اين نويسنده كتاب‌هايي چون «نام من سرخ»، «استانبول: شهر و خاطره‌ها»، «كتاب سياه» و «جودت بيك و پسران» به فارسي ترجمه و منتشر شده است. پاموك كه از جدي‌ترين منتقدان حكومت تركيه است، عمده وقت خود را در آمريكا سپري كرده است.

کد خبر 326874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha