سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: از دو سال پیش تاکنون دست‌درازی به جنگل‌های مازندران و پدیده جنگل‌خواری به طور کامل متوقف و در حد صفر شده است.

دست‌درازی به جنگل در مازندران صفر شد

به گزارش ايرنا، "ستار بابایی" روز دوشنبه گفت: با تشکیل ستاد ویژه‌ای با حضور مسئولان دادگستری، نیروی انتظامی، استانداری مازندران و منابع طبیعی و آبخیزداری استان برنامه‌های مراقبتی خوبی در عرصه‌های جنگلی استان در راستای کاهش قاچاق و تجاوز به جنگل‌های استان اجرا شده است.

وی گفت: حدود سه هزار و 500 هکتار از جنگل‌های مخروبه و مستعد استان احیا و جنگل‌کاری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری ادامه داد: در سال جاری هم با وجود اختصاص کم منابع مالی حدود یک هزار و 600 هکتار جنگل‌کاری شد.

بابایی به برخی برنامه‌های این اداره کل در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: نشست علمی با دانشجویان، اصحاب رسانه، درختکاری و جشنواره عکس از برنامه‌های مهم هفته منابع طبیعی در استان است.

وی ادامه داد: به همین منظور حدود 380 هزار اصله نهال رایگان از گونه‌های سوزنی برگ و پهن برگ در سراسر استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران یادآور شد: فرهنگ غرس کردن نهال هر ساله در حال تقویت است و استقبال مردمی در گرفتن نهال رایگان نیز خوب است.

مازندران حدود یک میلیون و 600 هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

کد خبر 326797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha