آمار مرگ بر اثر تصادف در کشور آنقدر بالا هست که وقتی یک روز بدون تصادف فوتی داشته باشیم، پلیس آن را به‌عنوان رکورد و خبر خوب اعلام کند.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا روزگذشته در كميته هماهنگي اجراي طرح‌هاي ترافيكي اعلام كرد در هفتم اسفند امسال هيچ تصادف منجر به فوتي در كشور گزارش نشده است.

سردار تقي‌مهري كه جلسه هماهنگي با شركت‌كنندگان در رزمايش طرح ترافيكي نوروز95 را برگزار كرده بود، با اعلام اينكه اين رزمايش 25 اسفند94 در سراسر كشور آغاز خواهد شد، به خبرنگاران گفت: «در حوادث طرح نوروزي سال گذشته، بيشترين مشكل در بخش جاده‌ها واژگوني بود كه اين مورد در استان‌هايي كه مسير كويري دارند بيشتر به وقوع پيوست.

براساس آمار،40درصد واژگوني‌ها در سفرهاي نوروزي گذشته در استان‌هاي اصفهان، خراسان‌رضوي، سمنان، آذربايجان‌شرقي و استان فارس بوده است. انحراف به چپ، سبقت بي‌جا، سرعت غيرمجاز و همچنين بي‌توجهي به جلو ازجمله مواردي بود كه بر وقوع تصادفات نقش داشت.»

  • كاهش فوت ناشي از حوادث ترافيكي

در اين جلسه رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور نيز از كاهش 3درصدي فوت ناشي از حوادث ترافيكي در 10ماهه اول امسال نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: «امسال 14هزار و 140فوتي گزارش شده كه در مقايسه با آمار سال قبل كه 14هزار و 581نفر بوده كاهش 3درصدي داشته‌ايم.» احمد شجاعي در تشريح گزارش آماري 10ماهه اول سال94 گفت: « از مجموع اين فوتي‌ها، 3هزار و 750 مورد درون شهر، 9هزار و 206 مورد در بيرون شهر، هزار و 30مورد در جاده روستايي و 64مورد نيز به‌طور نامشخص در حوادث ترافيكي جان خود را از دست داده‌اند.

در 10‌ماه ابتداي سال93، 14هزارو581 فوتي داشته‌ايم كه اين آمار نشان مي‌دهد امسال در اين زمينه 3درصد كاهش داشته‌ايم. همچنين در 10‌ماه ابتداي امسال 267هزار و 325نفر مصدوم داشته‌ايم كه نسبت به آمار سال گذشته در همين بازه زماني 2درصد افزايش داشته‌ايم.»

به‌گفته وي، اين آمار در دي‌ماه امسال هم اگرچه قابل توجه است اما با 5.3درصد كاهش نسبت به سال گذشته در همين ماه به هزارو51نفر فوتي رسيده است. حالا بايد منتظر ماند و ديد در سفرهاي نوروزي امسال اين آمار چه تغييري مي‌كند.

کد خبر 326668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha