همشهری آنلاین: مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها به رتبه جهانی ایران در میزان تلفاتی جاده‌ای و برنامه‌های این انجمن برای فرهنگ سازی کنترل سرعت رانندگی اشاره کرد.

بهروز غروی با اشاره به فعالیتهای تشکل‌هاي غیردولتی در حوزه فرهنگ سازی کنترل سرعت اظهار کرد: عنصر اصلی در حمل و نقل که همواره در معرض خطر قرار دارد انسان است. راننده، سرنشین، عابرپیاده، موتورسوار و دوچرخه سوار همه در بحث حمل و نقل سهم دارند و در معرض خطر هستند. تشكل‌ها با حضور در ميان مردم و از طريق فرهنگ سازي مي‌توانند نقش بسزايي در كاهش تصادفات و تلفات جاده اي داشته باشند.

وی با اعلام اینکه اکثر تلفات انسانی در جاده ها رخ می دهد، گفت: خوشبختانه در سالهای گذشته شاهد كاهش اين تلفات بوده ايم.

غروی با اشاره به فعالیت های اين انجمن در زمينه فرهنگ كنترل سرعت در رانندگي گفت: برای گروه های مختلف مردمی، همایش های مختلف برگزار می کنیم. همچنین یک مجموعه انتشارات و هم اندیشی هم برای آموزش به همشهریان فعال شده است.

به گفته وی، نشست های همپیمایی ایمنی با گروه های مختلف از جمله رانندگان، بانوان، دانش آموزان و حتی روحانیون برگزار می شود تا بتوان آنها را نسبت به کاهش رفتارهای پرخطر در حین رانندگی آشنا كرد.

مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راهها با بیان اینکه ایران رتبه خوبی در تلفات رانندگی ندارد، گفت: سازمان ملل در مجمع عمومی مصوبه ای دارد که بر اساس آن سال‌های 2011 تا 2020 دهه اقدام برای ارتقاء ایمنی در سطح جهان اعلام شده است چون نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر سالانه در جاده های جهان کشته می شوند. این موضوع به عنوان یک معضل جهانی در سازمان ملل مطرح شده است.

وی افزود: برنامه مشترکی تهیه و به همه کشورها توصیه شد که این برنامه اجرایی پنجگانه مورد استفاده قرار گیرد. این تشکیلات در طول سال 2011 تاکنون سه کتاب آماری منتشر و کشورهای مختلف را رتبه بندی کرده که ایران همواره رتبه مناسبي در اين زمينه ندارد.

کد خبر 327544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha