همشهری آنلاین: رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد: در اثر تصادفات جاده‌ای، روزانه ۱۰۰ معلول به معلولان کشور اضافه می‌شود که این آمار تکان دهنده است.

تصادف

به گزارش ایلنا، مسعود حبیبی در مراسم آغازین کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» در جمع ۷۵۰ تن از سرتیم‌های طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی»، اظهارداشت: تمامی اعضای جوان شرکت کننده در این طرح به منظور فرهنگسازی برای کاهش تصادفات جاده‌ای مشارکت خواهند داشت که در نوع خود کاری بزرگ است.

وی با بیان اینکه با آغاز تعطیلات نوروزی، سفر‌ها افزایش پیدا می‌کند، افزود: جوانان هلال احمری براساس حس بشر دوستی همراه با سایر اعضای جمعیت هلال از ظرفیت‌های موجود برای افزایش سلامت و ایمنی مردم استفاده می‌کنند.

به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، این سازمان با بیش از ۲۰ هزار جوان داوطلب در یک هزار پایگاه نوروزی سازمان جوانان در طرحی شرکت می‌کنند که به صورت سراسری در تمامی شهر‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: خوشحالیم که امروز اعلام کنیم با تلاشهای جوانان هلال احمری تعداد تصادفات جاده‌ای و کشته‌های سوانح کاهش یافته است و این آمار نشان دهنده کار ارزشمند این جوانان است؛ اما متاسفانه هنوز هم روزانه ۵۰ نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند و ۱۶ برابر این تعداد، تعداد مجروحان جاده‌ای است. همچنین بر اثر تصادفات جاده‌ای، روزانه ۱۰۰ معلول به معلولان کشور اضافه می‌شود که این آمار تکان دهنده است.

حبیبی با تاکید بر اینکه امروز ما اینجا جمع شدیم تا با تلاش جوانان، مسئولان، هنرمندان و ورزشکاران این آمار تکان دهنده را کاهش دهیم، یادآور شد: جوانان هلال احمری بی‌ادعا و بی‌توقع آمده‌اند تا به مردم بگویند «بی‌گدار به جاده نزنید».

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم به مردم بگوییم هنگام خستگی رانندگی نکنند، سبقت غیر مجاز نگیرند و سرعت غیر مجاز نداشته باشند هدف ما در این طرح «ایمنی و سلامت مسافران نوروزی» محقق شده است.

یادآور می‌شود، در مراسم آغازین کمپین ملی «نه به تصادفات جاده‌ای» نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، معاون اجرایی رئیس جمهوریدبیرکل جمعیت هلال احمر، معاون اموزش پژوهش و فناوری، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جمعی از مسئولان کشوری، هنرمندان و ورزشکاران حضور داشتند.

کد خبر 327889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha