همشهری آنلاین: دفتر نشر فرهنگ اسلامی با انتشار دو کتاب «آرزوی زنبورک» و «لینالونا» از کلرژوبرت نویسنده فرانسوی بار دیگر فعالیت‌های خود را در حوزه‌‌ی نشر کتاب‌های کودک ونوجوان گسترش می‌دهد.

فعالیت‌های دفتر نشر فرهنگ اسلامی در حوزه کودک گسترش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، این آثار در قالب مجموعه کتاب‌های «سحر» در حالی قرار است به زودی به مخاطبان کودک و نوجوان و علاقه‌مندان به این حوزه ادبیات ارایه شود که دفتر نشر طی چندین دهه فعالیت خود، آثار متعددی را برای این قشر سنی منتشر کرده اما بار دیگر به دنبال گسترش انتشار آثار تالیفی برای این گروه‌های سنی است.

اکنون پس از بازنشر 8 عنوان از مجموعه کتاب‌های مفاخر برای نوجوانان، دور جدید فعالیت‌های دفتر نشر در این حوزه با انتشار دو اثر تالیفی کلر ژوبرت نویسنده مطرح فرانسوی - که آثار او در سال‌های اخیر با استقبال کودکان ایرانی روبرو شده است - آغاز می‌شود.
بر همین اساس ژوبرت در آستانه انتشار این دو کتاب گفت: دو اثر حاضر داستان‌های فانتزی دینی است. «آرزوی زنبورک» داستان یک زنبور کوچولو است که از خدا می‌خواهد به او فرصت دهد تا یک کار بزرگ انجام دهد، و «لینالونا» داستان یک دختر است که با یک آدم کوچولو دوست می‌شود...

وی در ادامه افزود: به نوشتن این نوع داستان، یعنی ایجاد موقعیت داستانی برای به تصویر کشیدن مفاهیم دینی و اخلاقی، بسیار علاقه دارم. اما کار حساس و دشواری است. خیلی دلم می‌خواهد در داستان‌هایم بتوانم روزنه‌هایی را هر چند کوچک برای بچه‌ها باز کنم. به نظرم یکی از ارزش‌های ادبیات کودک در این است که بتواند نگاه بچه‌ها به زندگی را غنی‌تر و عمیق‌تر بکند.
کلر ژوبرت در سال ۱۳۴٠ در فرانسه و در یک خانواده تحصیل کرده مسیحی به دنیا آمد. او در سن ۱٩ سالگی مسلمان شد و از سال ۱۳۶۲ با همسر ایرانی‌اش در ایران زندگی می‌کند.

این نویسنده مطرح آثار دینی دارای مدرک فوق لیسانس ادبیات کودک از دانشگاه لومان فرانسه است و کار داستان‌نویسی و تصویرگری را هم‌زمان از سال ١٣٧٥ آغاز کرده و آثارش به دو زبان فارسی و فرانسه منتشر شده است.

انتشار بیش از 29 عنوان کتاب تالیفی و 5 کتاب ترجمه در کارنامه کلرژوبرت ثبت شده، آثاری که تعدادی از آن‌ها برنده جوایز مختلفی در جشنواره‌های ادبی شده است.

از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌های در جستجوی خدا، خداحافظ راکون پیر، داستان‌های موموشی، کلوچه‌های خدا، دعای موش کوچولو و.... اشاره کرد.

داستان‌های این نویسنده مانند «خداحافظ راکون» پیر به نمایش عروسکی هم تبدیل و در جشنواره‌های بین‌المللی نیز اجرا شده است. علاوه بر این بسیاری از قصه‌گویان شاخص ایرانی آثار او را - که بیشتر با مضمون دینی نوشته شده است - برای کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی‌هنری و جشنواره‌های قصه‌گویی بازگو کرده‌اند.

کد خبر 326652

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha