شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

کتاب کودکانه «درخت دروغ» نوشته فرانسیس هاردینگ برای نخستین‌بار در ۱۵ سال اخیر توانست یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی بریتانیا را از آن خود کند.

کتاب

به گزارش همشهري، اين كتاب كه موفق به بردن جايزه كاستا شده، داستان دختركي 14ساله به نام فيث را روايت مي‌كند كه مي‌خواهد براي مطالعه علوم طبيعي پا جاي پاي پدر خود بگذارد. جايزه كاستا از 1985 هر سال كتاب‌هاي برتر را در حوزه‌هاي رمان، رمان اول، زندگينامه، كتاب كودك و شعر معرفي مي‌كند و درنهايت جايزه اصلي كاستا به برنده يكي از اين 5بخش مي‌رسد.

پيش از اين در 2001 كتاب كودكانه «دوربين كهربايي» فيليپ پولمن جايزه كاستا را برده بود و درخت دروغ دومين كتاب كودكانه است كه موفق به بردن اين جايزه معتبر مي‌شود. داوران جايزه كاستا پس از يك جلسه 40دقيقه‌اي در يك راي‌گيري آشكار، جايزه نهايي را به كتاب نويسنده 42ساله دادند و داستان او را «روايتي فوق‌العاده» توصيف كردند كه «بايد آن را در يك يا 2جلسه خواند و به پايان رساند.»

به گفته يكي از داوران، معيار اصلي براي اعطاي جايزه كاستا به يك كتاب، قابل خواندن و پيچيده نبودن متن و روايت آن است و درخت دروغ از اين نظر توانست رقباي خود را پشت سر بگذارد؛ گرچه بخت آن در نظرسنجي‌ها و ميان كارشناسان ادبي چندان بالا نبود.

کد خبر 323388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha