جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: در آستانه سال نو، موجی از متکدیان وارد تهران می‌شوند و تصویر عمومی شهر را نازیبا می‌کنند.

تکدی‌گری

به گزارش مهر، هفته پیش معاون خدمات شهری شهرداری تهران با گلایه از افزایش حضور گدایان در سطح شهر خواستار حمایت شورای شهر در این خصوص شده بود. مجتبی عبدالهی گفته بود: وضعیت شهر و خیابان‌های شهر تهران مناسب نیست و با انواع افراد از جمله گدایان خارجی مواجه است و اگر اعضای شورای شهر تهران از ما حمایت نکنند نمی‌توانیم کاری کنیم.

فرزاد هوشیار مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری نیز با تایید افزایش متکدیان در ماه پایانی سال می‌گوید: بخش عمده متکدیان کودکان کار هستند که ساماندهی آنها نیازمند مداخله جدی و هماهنگی بین نیروی انتظامی، بهزیستی، قوه قضائیه و شهرداری است.

او می گوید: از آنجایی که جمع آوری کودکان متکدی از یک پروتکل خاص راهبری می‌شود که در یدِ سازمان بهزیستی است هماهنگی‌های لازم را با آنها انجام می‌دهیم. بسیاری از این متکدیان در روزهای منتهی به عید از شهرستان به تهران می‌آیند به همین دلیل شاهد افزایش حضور آنها در روزهای نزدیک به نوروز هستیم اما قرار است تا در روزهای آینده سند اقدام جمع آوری متکدیان و کاتن خواب‌ها به مناطق ۲۲ گانه ارسال شود و در ۱۲ محور اصلی که کلونی تکدی گری‌های گروهی و خانوادگی است،‌ آسیب دیدگان جمع آوری و چهارراه های بدون گدا ایجاد شود.

کد خبر 326347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha