همشهری آنلاین: نیروی دریایی آمریکا 600 هزار دلار برای اصلاح مجموعه سربازخانه‌هایش که از آسمان به صلیب شکسته آلمان نازی شبیه است هزینه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس البته نیروی دریایی اعلام کرد که در سال 1967 زمانی که داشتند پی ساختمان را می‌کندند متوجه این موضوع شدند اما در آن زمان تصمیم گرفتند نقشه را تغییر ندهند زیرا از زمین نمی‌شد چنین موضوعی را تشخیص داد.

نقشه‌های هوایی این مجموعه با برنامه‌های اینترنتی چون گوگل ارث و ویندوز لایو در دسترس همه قرار گرفت. بسیاری از مردم توانستند نقشه هوایی این سربازخانه را ببینند و از همین‌جا بود که دردسرهای نیروی دریایی آمریکا شروع شد.

صلیب شکسته که نازی‌های آلمانی آن را به عنوان نماد خود برگزیده بودند در میان مردم دنیا محبوبیتی ندارد و بیشتر یادآور درد و رنج است تا خوش‌اقبالی.

پس از فشارهای مردم و رسانه‌های آمریکایی، نیروی دریایی موافقت کرد که شکل این سربازخانه را که کورونادو در نزدیکی سن‌دیه‌گو قرار دارد تغییر دهد.

«اسکات ساترلند»، مامور اطلاع‌رسانی نیروی دریایی آمریکا در منطقه جنوب شرقی، به روزنامه لوس‌آنجلس تایمز گفت: «ما نمی‌خواهیم همراه با نمادی نفرت‌آور مانند صلیب شکسته قلمداد شویم.»

کاربران اینترنت برای تغییر شکل این ساختمان تلاش زیادی کردند.

نماد صلیب شکسته هرچند در دوران جنگ حهانی دوم به عنوان آرم آلمان نازی استفاده شد، اما نمادی است قدیمی که ریشه‌ای آریایی دارد و به عنوان نشانه‌ای برای خوش‌اقبالی و خورشید مطرح بود.

نام این صلیب در زبان انگلیسی سواستیکا است که ریشه‌ای سانسکریت دارد. سو در زبان سانسکریت یعنی خوب و استیکا به معنی هستی است.

کد خبر 32615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز