سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

بودجه ۱۷ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به همراه ۳۹تبصره به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و برای تصویب نهایی و ابلاغ به فرمانداری تهران ارسال شد.

شهر

عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با اعلام اين خبر به همشهري درباره ويژگي‌هاي بودجه سال آينده تهران گفت: «امسال شوراي شهر تهران در بحث بررسي بودجه در مقايسه با 10سال گذشته بي‌نظير عمل كرد.» يكي از نكات مثبت مورد اشاره از سوي دبير اين بود كه برخلاف سال‌هاي گذشته كه بودجه تا 15درصد هم افزايش نشان مي‌‌داد به‌دليل پيروي از سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري تنها3.8 درصد رشد داشت بدون اينكه به‌كار توسعه و اداره شهر آسيبي بخورد.

كاهش 14تبصره از تبصره‌هاي بودجه نيز به گفته دبير يكي ديگر از اقدامات ارزنده شوراي شهر به‌منظور كاستن از هزينه‌هاي بي‌فايده و بيهوده‌ بود كه در عين حال امكان نظارت و كنترل عملكرد را براي شوراي شهر بيش از پيش فراهم مي‌سازد.
يكي از ويژگي‌هاي ديگر بودجه سال آينده شهرداري كه از نظر رئيس كميسيون برنامه وبودجه شوراي شهر تهران مايه مباهات مديريت شهري است اين است كه براي نخستين بار در تاريخ شورا بودجه سازمان‌ها و شركت‌ها با بودجه شهرداري تهران همزمان بررسي و تصويب شد. اين درحالي است كه در سال‌هاي قبل بودجه سازمان و شركت‌ها با يك‌ماه فاصله به نتيجه مي‌رسيد. وي در عين حال به شفافيت بودجه سال آينده شهرداري پايتخت هم اشاره كرد و آن‌را ثمره حسابرسي دقيق شورا برعملكرد بودجه دانست.

دبير در توضيح ويژگي ديگر بودجه سال آينده به صدور مجوز سرمايه‌گذاري BOTو BOLT بخش خصوصي در كدپروژه‌ها و درنظرگرفتن اعتبارات چشمگير به مترو اشاره كرد. وي گفت: «اين اعتبارات در بخش فاينانس، بهره‌برداري، املاك و در بازپرداخت و ساخت مترو بسيار عالي ديده شده است. همچنين براي شفاف شدن بودجه احداث وتوسعه مترو ‌ رديف‌ها را از يكديگر جدا كرديم كه قابل كنترل و حسابرسي دقيق و راحت باشد.»

دبير از درنظرگرفتن رديف‌هاي كمك به شهرداري كه دست مديران را براي اجراي پروژه‌هاي عمران و توسعه شهر باز مي‌گذارد خبر داد و تصريح كرد: «براي اتوبوسراني و اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام هم اعتبارات خوبي درنظر گرفتيم و در تبصره‌ها نيز تا 3هزار ميليارد تومان فرصت به شهرداري داديم تا از منابع داخل و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي بتواند استفاده كند.»

وي ضمن اعلام اينكه لايحه بودجه امسال نسبت به سال‌هاي گذشته بسيار بهتر بود، اظهار داشت:‌ «حضور شهردار تهران در جلسات صبح و عصر بررسي بودجه نيز اقدامي بي‌نظير بود كه باعث شد تا بودجه به بهترين نحو‌ بررسي شده به تصويب برسد.» وي از زحماتي كه تمام اعضاي شوراي شهرتهران براي بررسي و تصويب بودجه سال آينده شهرداري ظرف يك ماه گذشته متقبل شدند قدرداني كرد و گفت: «دراين دوره سعي كرديم تا با همه اعضا در مورد جزئي‌ترين كدپروژه‌ها هم بحث فني داشته‌باشيم و درهمه حوزه‌ها اعم از شهرسازي، خدمات شهري، محيط‌زيست، ترافيك، عمران، فرهنگي و اجتماعي، مالي واقتصادي به‌گونه‌اي حمايت كرد كه ضمن كنترل پذيرتر بودن دراجرا با مشكل مواجه نشود.»

  • پرداخت بخش عمده‌اي از ديون شهرداري

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر از اولويت‌دار بودن پرداخت ديون شهرداري به مردم، پيمانكاران و بانك‌ها خبر داد. به گفته عليرضا دبير، اين امر براي اعضاي شوراي شهر تهران از اولويت بالايي برخوردار است به همين دليل شوراي شهر به شهرداري تهران مجوز تسويه ديون تا سقف 7هزار و 500ميليارد تومان را صادر كرد كه با اين رقم به‌نظر مي‌رسد بخش مهمي از ديون شهرداري تا پايان سال آينده به اتمام برسد.

کد خبر 326027

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha